Február az influenza fő szezonja, így érdemes tájékozódni, milyen ételekkel és italokkal teheted elviselhetőbbé a betegség időszakát, illetve gyorsíthatod fel a gyógyulás folyamatát.

Ne számold a kalóriákat!

Az első és legfontosabb dolog, hogy betegség idején a szervezetnek a megszokottnál több kalóriára van szüksége, mivel keményebben kell dolgoznia, hogy le tudja győzni a fertőzést, főleg, ha az még lázzal is jár. Ezért fontos, hogy bármennyire is nincs étvágyad, ragaszkodj a megszokott étrendedhez, és figyelj arra, hogy elég folyadékhoz jusson a szervezeted.

Ügyelj a kisebb adagokra!

Érdemes a szokásosnál kisebb adagokat fogyasztani, ám azokat nagyobb gyakorisággal. A legtöbben esküsznek rá, hogy egy finom csirkehúslevessel minden betegség legyőzhető, és bizony ennek van alapja. A csirkehúsban található aminosavak ugyanis segítenek felszakítani a tüdőben letapadt váladékokat, a forró folyadék pedig a gyulladások ellen kiváló. Hasonló okból kifolyólag használ a forró tea is, amely enyhíti a torokfájást, és ha zöld teából készíted, antioxidánsai az immunrendszert is támogatják.

Forrás: Thinkstock

Sok-sok C-vitamin

Noha az csupán mítosz, hogy a közönséges megfázásra használna a C-vitamin, a citrusfélék mégis segítséget jelentenek, mert a vastag héjuk alatt található vékony, fehér réteg flavonoidokat tartalmaz, ami viszont serkenti az immunrendszert és gyorsítja a gyógyulást. Erős torokfájás esetén a gyümölcsből készült fagyasztott nyalókát is érdemes kipróbálni, mivel ez egyszerre enyhíti a gyulladást, hidratál, és emellett – ha valóban 100 százalék gyümölcsből készül – egészséges is.

Csak csípősen!

A csípős ételek is sokat segítenek, főleg orrdugulás esetén. Ilyenkor a bátrabbak próbálkozhatnak csilipaprikával, wasabival vagy tormával is. Az influenzát gyakran kísérik gyomorpanaszok is, ilyenkor könnyen emészthető ételeket kell választani, mint amilyen a kétszersült vagy a pirítós. Gyümölcsök közül a banán a legjobb választás, amely káliumtartalmának köszönhetően hányás és hasmenés ellen is használ, emellett könnyen emészthető és a lázat is csillapítja. Hányinger és egyéb emésztési panaszok ellen a gyömbér is bevethető, akár gyömbértea formájában, akár üdítőitalként fogyasztva. Ám az utóbbi esetben kerüljük a szénsavat, mert az nem tesz jót a felkavart gyomornak.

Ezeket kerüld el az influenza alatt!

Először is hanyagolj minden olyat, ami kellemetlen érzést okozhat a gyomornak, legyen az túl fűszeres vagy túl savas étel, illetve bármi, ami túlzottan cukros vagy zsíros. Tejtermékekkel próbálkozhatsz, bár sokan úgy vélik, hogy ezek fokozzák a váladéktermelést, ami nem mindig szerencsés. Legjobb, ha magadon próbálod ki, és meglátod, beválik-e vagy sem. Ne feledd azt sem, hogy betegség idején legfontosabb a pihenés és az ágynyugalom, mert a megfelelő étrend mellett ez járul hozzá leginkább ahhoz, hogy minél előbb ismét csúcsformában lehess.