Természetes emberi törekvés, hogy igyekszünk a lehető legjobb formánkat mutatni a környezetünknek - különösen nyáron, amikor lekerül a felsőruházat, és láthatóvá válnak az eddig ügyesen rejtegetett hurkák, sörhasak.

Sokan azt hiszik, hogy csodapirulákkal vagy kampányszerű fitnesztermi edzésekkel lehet e téren is gyors eredményt elérni, pedig például a kockás has alapjait adó izmok is mindannyiunk esetében ott vannak, ahol anatómiailag lenniük kell, csak éppen némelyikünknél vastag, vagy kevésbé vastag zsírpárnák fedik el azokat. A nyár beköszöntével már itt, a Kezdj új életet rovatunkban is írtunk arról, hogy a mozgásnak és a diétának egyaránt fontos szerepe van a karcsúsodásban.

Forrás: Thinkstock

Csodaszerekkel, házhoz rendelt speciális készételekkel, teljesen szénhidrátmentes étkezéssel sokan próbálkoznak, de ezek a kísérletek a legtöbb alkalommal kudarcra vannak ítélve, mert nem veszik figyelembe a szervezet természetes működési mechanizmusait. Például azt, hogy amit hirtelen teljes mértékben megvonunk tőle, azt az első adandó alkalommal azonnal kétszeres mennyiségben fogja raktározni, így szedhetjük vissza hetek alatt a szenvedéssel töltött hónapok utána leadott kilók dupláját zsírpárnák formájában. Ezt hívják jojó-effektusnak.

Hosszú távú eredményt csakis átgondolt, ésszerű, fokozatosan bevezetett és hosszú távon is fenntartható étrenddel, megfelelő mennyiségű folyadék (napi 2-3 liter!) fogyasztásával és persze aktív, sportos életmóddal lehet elérni.

Az nyilvánvaló, hogy csak azok az izmok, izomcsoportok válnak igazán láthatóvá a testünkön, melyeket használunk, edzünk, tónusban tartunk. Ezt a célt szolgálják valóban a hasizomerősítő gyakorlatok, melyek kivitelezésénél azonban fontos a lehetőleg hosszan kitartott, statikus helyzetek megtartására törekedni az eredményesség érdekében. Az izmok csak akkor rajzolódhatnak ki igazán a testünkön, ha az azokat takaró zsírszövetet "lefaragjuk" - ez pedig csak hatékony zsírégető tevékenységgel, leginkább a ciklikus sportágak (úszás, futás, kerékpározás) segítségével lehetséges. Ezek nyáron különösen élvezetesen űzhetők a kellemes vízparti nyaralások, vagy akár csak otthonról indított hétvégi kirándulások alkalmával is.

Hogy idén minél hatékonyabban dolgozhass az áhított szuper hasért, kerüld el az 5 legnagyobb mítoszt a lapos hassal kapcsolatban! 

Nem kell tehát feltétlenül megfeszülnünk és szenvednünk azért, hogy jobb formába kerüljünk a szó szoros értelmében is, egyszerűen "csak" egészségesen kell élni. Ehhez pedig a mindennapos praktikus tanácsokat megtalálhatják olvasóink ebben a rovatban és a Vitalteam tanácsadóinak cikkeiben is.