Ezerszer hallottad már, hogy napi 2-3 liter vizet kellene meginnod ahhoz, hogy hidratáld a testedet, és a bőröd is szép legyen? Mégis, sokszor a nap végén azon kapod magad, hogy alig ittál meg fél liter folyadékot? Nyáron még inkább fókuszba kerül a vízfogyasztás kérdése, ezért összeszedtünk néhány praktikát, amelyekből ha csak egy beválik, akkor már sokat teszel az egészségedért!

Indítsd vízzel a napot!

Ha nap közben nem iszol eleget, akkor legalább reggel turbózd fel a szervezetedet, mondjuk fél liter vízzel. Ihatod almaecettel, citrommal - ezek mind-mind kiválóan beindítják az anyagcserét, és ezek után már a kávét sem fogod annyira kívánni!

Forrás: Thinkstock
Life.hu-tipp

Íme 20 ok , amiért érdemes citromos vízzel indítanod a napot!

Ízesítsd kedved szerint!

Sokszor úgy érzed, már halálra unod a szénsavmentes ásványvizet? Dobd fel valamivel, de felejtsd el a bolti ízesítőket! Pár szelet uborka, citrom, narancs vagy egy kis mentalevél máris csodákat tesz a sima vízzel, az íz pedig még erőteljesebb lesz, ha néhány órára a hűtőbe teszed. Sőt készíthetsz méregtelenítő csodavizet, ami nemcsak finom, de rengeteg más pozitív hatása is van - a receptjét ITT találod!

Egyél több csípős ételt!

Szeretjük a csípős fogásokat, mert gyorsítják az anyagcserét, ezáltal a fogyáshoz is hozzájárulnak. Sőt a csípős ételek után sokkal szomjasabb az ember, így az aznapi vízfogyasztás is garantáltan megnő egy tányér pikáns ételtől. 

Mindig legyen a közeledben víz!

Ez nem divatmánia, csak ésszerűség: ha mindig van nálad víz, akkor remélhetőleg el is fogod fogyasztani. Az irodában az asztalodon mindig tarts egy nagyobb palackot, és figyelj oda, hogy nap közben meg is idd a másfél-két litert. Ott ugyanis még kifogásod sem lehet, hogy nem tudod használni a mosdót. Ha pedig intézkedős napod van, vigyél magaddal egy félliteres palackot, és időnként kortyolj belőle!

Forrás: Thinkstock
Tudtad?

A méregtelenítés sem olyan hatékony, ha nem iszol eleget, a méreganyagok felhalmozódása pedig könnyen jelentkezhet narancsbőr formájában!

Ne indulj el edzeni víz nélkül! 

A folyadékpótlás edzés alatt is nagyon fontos, hiszen a sport közben elvesztett folyadékot vissza kell pótolni, nyáron pedig ennek különösen nagy jelentősége van az izzadás miatt. Ha edzés közben iszol, lassabban emelkedik majd a testhőmérséklet, és lassabban fárad el a szív és az érrendszer. Arra azért figyelj, hogy sportolás alatt egyszerre csak kevés vizet igyál!

Fogyassz magas víztartalmú ételeket!

Ha sokszor nehezedre esik vizet inni, egyél minél több magas víztartalmú ételt: ilyen az uborka, a dinnye, a zeller, a saláta, a retek, a grapefruit és az eper. Sőt ha sok levest eszel, már az is számít - persze itt nem a zsíros bablevesre gondolunk...

Forrás: Thinkstock

Bulizol? Jöhet a víz is!

Ha hétvégén tervben van egy kis iszogatás, határozd el, hogy minden pohár alkohol után iszol egy pohár vizet. Ez nemcsak hidratálja a szervezetedet, de garantáltan nem leszel olyan másnapos, mintha egy korty vizet sem ittál volna.

Használd a mobilodat!

Állítsd be a telefonodat, hogy akár óránként emlékeztessen arra, hogy igenis vizet kell innod. Sőt ma már számtalan olyan applikáció közül válogathatsz, amik segítenek a hidratálásban - mi itt és itt találtunk is egészen jókat. 

Cserélj ki napi egy italt vízre

Ha reggel legalább 2 lattét megiszol, nap közben lecsúszik 1-1 pohár üdítő vagy gépi kávé, akkor mostantól határozd el, hogy az egyik ilyen helyett egy pohár vizet iszol. Megéri!

Igyál evés előtt!

Jól teszed, ha a főbb étkezések előtt vizet iszol, ez ugyanis segít abban, hogy az elfogyasztott étel könnyebben mozoghasson az emésztőrendszerben, másrészt kevesebbet fogsz enni, mivel a víz is helyet foglal el a gyomorban, és növeli a telítettségérzetet. 

Mit mondanak a szakértők?

Szakértőnk, Benke Rita természetgyógyász már korábban mesélt nekünk arról, hogy ha nincs elegendő folyadék a szervezetünkben, akkor minden életfolyamatunk rossz hatásfokkal zajlik. Ihász Katalin dietetikus pedig elárulta, a kiszáradás első jele a szomjúságérzet. Éppen ezért egész nap arányosan eloszlatva érdemes a 2-3 liter folyadékot elfogyasztani, és nem megvárni a szervezet jelzését, így tudjuk megelőzni a kiszáradást.