Vajon hogyan és miért lesz egy profi versenytáncosból fitneszbajnok? Nagy Marianna életében évtizedekig főszerepet kapott a tánc, mígnem másfél éve bele nem szeretett a fitneszbe. A Life.hu sorozatában a csinos sportolónő edzésről, étkezésről és kitartásról  mesélt. Érdemes tanulni tőle! 

Forrás: Nagyapáti István

A 34 éves szegedi lány életében már egész kiskora óta fontos szerepet tölt be a mozgás. Az óvodában balettozott, később jött a társastánc. Kislányként ugyanis beleszeretett a gyönyörű táncruhákba és ennek a világnak a magával ragadó hangulatába, így törvényszerű volt, hogy a tánciskola elvégzése utánegyből versenyezni kezd. ,,Tíz évig versenytáncoltam, szép eredményeket értem el. Országos Magyar Bajnokságon lettem bronz és ezüstérmes is, de nyertem Regionális Bajnokságot is. 3 évig voltam válogatott kerettag, így részt vehettem és képviselhettem hazámat az Európa Bajnokságon. A gimnázium után a Magyar Táncművészeti Főiskola hallgatója lettem, táncpedagógus és illemtan tanárként végeztem 2003-ban. Azóta pedig az ország egyik legnagyobb művészeti iskolájában tanítok 6-tól 22 éves korig gyerekeket, fiatalokat."

Forrás: Nagy Marianna

Mariann később sem mondott le erről a mozgásról; megismerte a zumbát, és 2012-ben el is végezte az instruktori képzést, elkezdett órákat tartani. Másfél éve azonban jött a fitnesz, és ez lett az új szerelem az életében. ,,Korábban sok mindent kipróbáltam már, de soha nem végeztem súlyzós edzéseket. Tavaly azonban úgy éreztem, itt az idő, és megtapasztaltam, hogy ezzel formálhatom legjobban a testemet; a korábban nem túlzottan igénybe vett izmokat, izomcsoportokat. Edzésről-edzésre láttam a fejlődésemet, és ez motivált, illetve fogott meg ebben a mozgásban. Rájöttem, hogy egyre jobb szeretnék lenni."

Marianna a tavaly őszi versenyszezonra 4 hónap alatt készült fel, az eredményei magukért beszélnek. A Magyar Bajnokságon a 3.helyen végzett, a Fitparádén a 30 fölötti kategóriában 2. lett. A felkészülést idén is folytatta, tavasszal több érmet is begyűjtött. ,,Következő célom az őszi versenyszezon, ahol remélem, még jobb formában állhatok színpadra a Kokovai Team tagjaként." A fitneszmodell folyamatosan képzi magát, mert nagyon fontosnak tartja a fejlődést. Októberben végez fitnesz instruktorként, és alig várja, hogy a sport iránti szeretetét, a tapasztalatait személyi edzőként végre átadhassa a sportolni, fogyni vágyóknak.

Forrás: Nagy Marianna, Bellányi Tímea

Mariann heti 5 napot edz, a versenyidőszak közeledtével pedig beiktatja a kardiózást is a napirendjébe. ,,Mint a legtöbb nőnek, nekem is nagyon fontos, hogy formás, feszes legyen a fenekem, így ezekre a testrészekre intenzívebben dolgozom. Táncosként eleve izmos a lábam, amit 30 felett is büszkén megmutathatok, ha esetleg rövidebb szoknyába, vagy szűkebb ruhába bújok. Kiemelt figyelmet fordítok a comb, a popsi és a vádli edzésére; ezekre a testrészekre intenzívebben dolgozom. Fontos még a szép tartás, és egy kidolgozott hát minden ruhában jobban mutat. Kedvencem egy hát gyakorlat, a lehúzás mellhez széles fogással."

Persze az edzés mellett az étkezésre is nagyon kell figyelni, Mariann pedig ezt meg is teszi. ,,A hétköznapi étrendem nagyon hasonló a verseny előtti diétához, mindössze az étel mennyiségekben van drasztikus különbség, illetve ilyenkor teljesen ki kell zárnom a gyümölcsöket és a tejterméket. Mindkét időszakban a legfontosabb a megfelelő mennyiségű fehérje és szénhidrát bevitel. Csirkét, halat, rizst, brokkolit, uborkát és paradicsomot eszem, mert az emésztés elősegítéséhez rostokat is kell fogyasztani. Szeretem a zabpelyhet, amelyet túróval, natúr joghurttal keverek össze, és egy kis reszelt citrommal és édesítővel finom reggeli csemege lesz belőle.

Nagy Marianna kedvesével Nagy MilánnalForrás: Bellányi Tímea

Egyébként elég édesszájú vagyok, imádom a sütiket, de szinte mindig én készítem a nasijaimat. A desszertjeimből teljesen kiiktattam a cukrot; főként zablisztet és kókuszlisztet használok. Ha hozzáadok egy kis proteint akkor könnyű palacsinta lesz belőle, de muffinnak is ízletes. Minden hétköznapi ételt el lehet készíteni diétásan, csak az összetevőkön kell változtatni. Rengeteg ötletet találni az interneten, érdemes az időt szánni rá, hogy a hagyományos pörkölt és a nokedli egy kis újítással egészséges modern ételként is elkészíthető legyen. Persze nálam is vannak csalónapok; olykor-olykor belefér egy hagyományos csokis palacsinta vagy egy finom főzött fagyi, de abból is olyat választok, hogy mesterséges színező ne legyen benne, mert az a szervezetből nehezen ürül ki, és könnyen narancsbőrré alakul!"

Kíváncsi vagy a magyar sztárok életmódtippjeire, arra, hogy ők hogyan tartják magukat formában? Szombat délután 16.00-kor minden kiderül – nézd az Ez Zsír! magazint a LifeNetworkön Sarka Katával!

 

/1501/Fitne2015123231110