Tudatosan edz, kőkemény étrended követ, és vallja, hogy egy nőnek bizonyos testtájakra sosem lehet eleget edzenie. Ezúttal Tóth Szabina fitneszmodellt faggattuk sportról, trükkökről, diétákról és kedvenc gyakorlatokról. 

Forrás: Tóth Szabina

Szabina kislányként úszott és rövidtávfutott; mindig is jelen volt az életében a mozgás. 3 éve azonban úgy érezte, egyedül már nem tud fejlődni, ezért keresett fel egy személyi edzőt. Ő volt az, aki rábeszélte a versenyzésre 2012 őszén, azóta pedig nincs megállás. Hogy mi fogta meg ebben a világban? ,,Az egész életstílus, illetve minden, ami ezt a sportot körüllengi. A sportolótársaim sikere motivál és az, hogy egy színpadon állhatok az egykori példaképeimmel. Inspirációt Larissa Reis és Yarisna Ayala profi versenyzők edzős videóiból szoktam meríteni."

A csinos fitneszmodell versenyszezonban heti 6 súlyzós edzést iktat be, szezonon kívül heti 5-öt izomcsoportra bontva, és ehhez jön még a kardióedzés. ,,Szerintem a feneke és a válla egy nőnek sosem lehet elég jó; mindig lehet fejleszteni ezeket a területeket, így rájuk fektetek nagyobb hangsúlyt."

Forrás: Tóth Szabina

 

Szabina: TOP 3 fenékgyakorlat, ami a hétköznapokban is kivitelezhető

1. kitörés álló helyzetben; 4x12 lábanként - itt ügyelni kell arra, hogy a lábfejek párhuzamosak legyenek, ne menjenek ki oldalra, és a térd ne mozduljon el a lábfej elé. Egyenes törzzsel végezd! 

2. guggolás; 4x20 - végezd közepes terpeszben, úgy, hogy a lábfejek előre néznek. Figyelj, hogy ne görbítsd a hátad a gyakorlat közben, valamint a megfelelő mélység elérése is lényeges.

3. fenékkitolás alkartámaszban; 4x12 lábanként - feszítsd meg a popsidat, rúgj hátra, majd húzd vissza a lábad.

Forrás: Tóth Szabina

Szabina az életmódjára is odafigyel: igyekszik egészségesen étkezni, de persze nála is van néha egy-egy csalónap. ,,A versenydiéta egy teljesen más dolog; nálam ez következetes, szigorú táplálkozást jelent, minden tápanyagból az edzőm áltam grammra pontosan meghatározott mennyiséget fogyasztom. Nagyon fontosnak találom a megfelelő folyadékbevitelt; napi 4-5 liter vizet iszom és próbálok háromóránként enni kis adagokat. Ez már nem megerőltető, mostanra a napi rutin részévé vált. Fontosnak tartom, hogy az emberek megértsék, a megfelelő táplálkozás mellett is lehet teljes értékű életet élni. A-Z-ig minden gyümölcsöt imádok, de nem csak a vitamintartalmuk, hanem az élvezeti értékük miatt. Ha nagyon nassolhatnékom támad, a gyermekkori kedvenceimet választom: vajas-mézes kenyeret vagy mogyorókrémet. Így néz ki egy napi étrendem a hétköznapokban:

reggeli: 30 g aprószemű zab proteinnel és pici fahéjjal
tízórai: 10 dkg csirkemellsonka + 2 szelet puffasztott rizs zöldségekkel
ebéd: 10 dkg csirkemell +50 g rizs salátával
uzsonna: ugyanaz, mint az ebéd
vacsora:125 g zsírszegény túró vagy cottage cheese
Forrás: Tóth Szabina

A rengeteg edzés és a kontollált étkezés néha már fárasztó, de Szabina elárulta, ilyenkor mit tesz, hogy túllendüljön ezen az időszakon. ,,Természetesen mindenkinek vannak nehezebb napjai; ilyenkor az engem körülvevő emberekből és személyi edzettjeimből merítek erőt, azokból, akik hétköznapi emberekként nap mint nap motiválnak kitartásukkal, szorgalmukkal. Ők az én hőseim. Illeve nagyon sokat segít csapatom és edzőm, Kökény Béla WABBA világbajnok. Ha netán nincs kedvem edzeni, akkor ott van a párom, akit a versenyeken ismertem meg és szintén ebben a sportban mozog. Ő ha kell, szeretetével és gondoskodásával nap mint nap átlendít a holtpontokon, nehezebb időszakokon.

Eddigi versenyeredményeim

2014.tavasz OSZT FESZT Kupa Fitness Figure 1.hely
2014.tavasz Bodysport Kupa tehetségkutató -165 cm 2.hely
2014.ősz KRYKO Kupa -165 cm Fitness modell 1.hely
2014.ősz Fitparádé -165 cm Fitness modell 2.hely

/1501/Fitne2015123231110