Egy átlagos brit 5906 kalóriát fogyaszt el karácsony napján, ami 22 pulykás szendvicsnek felel meg a Subwayből, illetve 55 KitKattel egyenértékű. Ha pedig a Big Macet használjuk mértékegység gyanánt, 12 óriási hamburgert kell elképzelnünk.

Már maga a vacsora gyilkos: az átlagos brit háztartásban 1450 kalória fogy, míg a többi kalória az elképesztő mennyiségű sütemény és egyéb elő- és utóétel jóvoltából kerül a gyomrokba. Mindez napi 210 gramm zsírt jelent, aminek következtében az átlagember mintegy 3,5 kg-ot hízik az ünnepi időszak során.

Ha az év minden napján ennyit ennénk, mindenki legalább 165 kilóval gyarapodna évente.

A britek karácsonyi menüje 12 Big Macnek felel megForrás: Giphy

A Wren Kitchens vállalat által végzett felmérés szerint ahhoz, hogy a karácsonyi evészet során bevitt kalóriákat elégessük, 13 óra aerobicra, 7,5 óra futópadra és 21,5 óra gyaloglásra volna szükségünk. A nagy evészet nemcsak a hízás miatt aggályos, hanem azért is, mert így jelentős mennyiségű szabadgyökök szabadulnak fel, ami gyulladásokat okoz, és késlelteti a sejtek regenerálódását.

A hazai viszonylatok

A Magyarországi helyzetről Abonyi Orsi okleveles táplálkozási szakembert kérdeztük:

"Karácsonykor valami oknál fogva hajlamosak vagyunk túlzásba esni, és szakszóval élve "hipekalorizálunk", azaz sokkal több energiát viszünk be, mint amennyire szükségünk lenne. Ez a mennyiség Magyarországon sem kevés,  tapasztalatom szerint az átlagos szükségletünknek akár két-háromszorosát is képesek vagyunk megenni, ráadásul mindezt napokon keresztül.

Karácsonykor hajlamosak vagyunk túlzásba esni, ha étkezésről van szóForrás: Thinkstock

Növeljük a finomított szénhidrátok, a zsír és a fehérje bevitelét is, ebből mindegyik elhízáshoz vezethet, ellenben arra már nem figyelünk, hogy elegendő rostot - például zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonaféléket - fogyasszunk. Nem olyan nagy baj, hogy próbálunk többféle étellel kedveskedni a családnak, de akkor azokat lehetőleg osszuk be a három nap alatt, nem kell egyszerre halászlevet és tyúkhúslevest, pörköltet és sültet, vagy egyszerre 3-féle desszertet fogyasztani. Mellette figyeljünk, hogy elegendő - lehetőleg kalóriamentes - folyadékot fogyasszunk, így talán azt a hibát sem követjük el, hogy a szomjúságérzést összetévesztjük az éhséggel, így még több ételt fogyasztva."