Az egészséges életmódnak a rendszeres testmozgás is fontos része, ezt pedig a legjobb már gyerekkorban megtanítani. Ha valaki gyerekként megszereti a testmozgást, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mindig fontos része lesz az életének, így pedig rengeteget tesz önmagáért.

Nem olyan könnyű szülőként kiválasztani azt a sportágat, amiben a gyerek kipróbálhatja magát. Fontos a gyerekek személyiségét, érdeklődési körét, de még a testalkatát is figyelembe venni. De azért túl sokat se mérlegelj, hiszen az sem baj, ha valami nem tetszik neki, hiszen ez esetben kipróbáltok több sportot is. Egy a lényeg: élvezze, amit csinál. 

Úszás 

Nagy mozgásigényű gyerek számára ideális mozgásforma. Úszni megtanulni egyébként is elég hasznos gyerekkorban. Ez az a sport, amit már egészen piciként lehet csinálni, hiszen babaúszások is vannak, ami a pici számára visszaidézi az anyaméhben töltött kilenc hónapot, így ideális környezet számára. Úszásoktatásra nagyjából 6 éves korban érdemes járni, amikor már megértik a gyerekek az utasításokat. Az úszás kiválóan fejleszti az állóképességet, az erőnlétet, és szép tartást is ad. 

Úszni megtanulni egyébként is elég hasznos gyerekkorbanForrás: Thinkstock

Ritmikus gimnasztika 

Manapság igencsak felkapott a kislányok között ez a sport, ami tornagyakorlatokat ötvöz táncos és kifejezetten balett-táncos elemekkel. Ötféle eszközt is használhatnak hozzá, karikát, kötelet, labdát, szalagot és buzogányt, ami játékosságot ad az egésznek. A ritmikus gimnasztika ráadásul nem csak egy egyszemélyes sportág, a lányok egyesben is megmérettethetik magukat, de csapatban is. A csapatsportokat pedig kifejezetten ajánljuk a gyerekeknek, hiszen megtanulhatják, hogy egymást támogatva mit lehet elérni, ráadásul a szociális érzéküket is fejleszti. A ritmikus gimnasztika szép tartást, jó kiállást eredményez, és az izomrendszert is fejleszti. 

Manapság igencsak felkapott a kislányok között ez a sportForrás: Thinkstock

Lovaglás 

Aki imádja az állatokat, annak mindenképpen érdemes kipróbálni a lovaglást. Egyrészt azért, mert jó levegőn, természeti környezetben lehet a gyerek, másrészt pedig nagyon jól erősít, és még érzelmileg is fejleszti a gyerekeket, hiszen fontos kötődés alakul ki közöttük és társuk, a ló között, akivel meg kell tanulniuk összhangba kerülni. Ez a kapcsolat a gyerekek felelősségérzetét is erősíti. Egyébként pedig minden nagyobb izomzatot erősít, és a helyes testtartást is megtanítja.

Aki imádja az állatokat, annak mindenképpen érdemes kipróbálni a lovaglástForrás: Thinkstock

Néptánc 

Ha azt gondolod, hogy a tánc nem mozgatja át eléggé a gyerekedet, akkor tévedsz: hihetetlen állóképességet ad. A néptáncot azért is ajánljuk különösen, mert nagyon összetartó csapatok alakulnak ki, és egy kifejezetten életvidám közösségről van szó. Ez melyik gyereknek ne tetszene: táncolni, énekelni, ünnepelni az életet. 

A néptáncot azért is ajánljuk különösen, mert nagyon összetartó csapatok alakulnak kiForrás: Thinkstock

Jégkorcsolya 

Az úszáshoz hasonlóan a korcsolyázás is egy egészen újfajta mozgásformát tanít meg a gyerekeknek. Egyensúlygyakorlatnak is kiváló, de jó játék is a jégen siklani. Ha a gyerek megtanult korcsolyázni, akkor akár a hokiban vagy a műkorcsolyában is kipróbálhatja magát. Ezek egészen másfajta mozgásformák, más-más típusú gyerekeknek ajánljuk, viszont mindkettő jó állóképességet ad. 

Egyensúlygyakorlatnak is kiváló, de jó játék is a jégen siklaniForrás: Thinkstock