Sokan szeretik a túrót, ám kevesen tudják, hogy rendkívül jól beilleszthető a fogyókúrába is. A túró ugyanis kalóriaszegény, ám gazdag fehérjében. Érdemes azonban a diéta hátrányaira is ügyelni. 

A Healthline.com cikke szerint a túró nemcsak finom, hanem diétába is jól beilleszthető. A túró kalóriaszegény, ugyanakkor fehérjedús táplálék, éppen ezért találták ki a túródiétát. Érdemes azonban nemcsak az előnyeire, de a hátrányaira is figyelni. 

A legtöbben legalább 3 napig tartják a túródiétát, van, aki korlátozott számban egy kis gyümölcsöt és zöldséget is fogyaszt mellé a rostok pótlása miatt. A kalóriaszegénysége folytán garantálja a gyors súlyvesztést.

Aki azonban drasztikus diétába kezd, előtte mindenképp konzultáljon orvosával!

A túródiéta előnyei

  • a túró könnyen szállítható és nincs szükség főzésre
  • olcsó
  • kalóriaszegény
  • magas fehérjetartalom
  • a diéta alatt a túró ízesíthető például: fahéjjal, szerecsendióval, borssal, gyömbérrel vagy indiai fűszerkeverékkel
Több dologra érdemes figyelni a túródiétánálForrás: Getty Images/iStockphoto/Kateryna Maksimenko/Zlyka2008

A túródiéta hátrányai

  • a túró nem tartalmaz rostot, így akár székrekedést is okozhat
  • mivel a diéta kalóriaszegény, fokozódhat az éhségérzet
  • az étrend egyhangú, így nem élvezetes
  • ha nem sportolunk az alacsony kalóriájú diéta mellett, akkor lassul az anyagcsere, így szükséges a mozgás is