A nyári szezon előtt kitartóan küzdünk azért, hogy elérjük a vágyott bikinialakot, majd jönnek a lustálkodós nyaralások, amikor is minden szempontból elengedjük magunkat. Ugyan a diétákkal ellentétben az egészséges életmódnak fontos része az is, hogy beleférnek a kilengések, de nem érdemes átesni a ló túlsó oldalára, egy-egy nyaralás alkalmával ugyanis több mint 5 kilót is fel lehet szedni. Íme, néhány tipp, hogy ne így történjen!

  • Persze szuper napozni és a strandon olvasgatni, de emellett az aktív pihenést is megéri kipróbálni. Nem kell feltétlenül extrém vízi sportokat űzni, de egy séta, egy nagyobb túrázás vagy egy kellemes biciklizés sokat segíthet abban, hogy megőrizd az alakodat és az edzettségedet. Egy kis mozgás után ráadásul megint jól fog esni a lustálkodás.
Egy kellemes biciklizés sokat segíthet abban, hogy megőrizd az alakodatForrás: Shutterstock
  • Hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy az alkoholnak is magas kalóriatartalma van. Nem is beszélve a nyaralások alatt olyan szívesen fogyasztott koktélokról, amelyek sokszor tele vannak szirupokkal, gyümölcslevekkel, tejszínnel. Így ezekből érdemes minél kevesebbet fogyasztani. Koktélok helyett inkább egy kis fröccs társaságában élvezzétek a naplementét.
  • Az all you can eat nyaralások a lehető legveszélyesebbek. Itt ugyanis gyakrabban beüt a rendszeres túlevés. De ne akarjunk minden lehetséges pénzt leenni, hiszen ennek az egészségünk látja majd kárát. Válassz minden étkezéshez nyers zöldséget és gyümölcsöt, ezek tele vannak rostokkal, így gyorsítják az anyagcserét. Figyelj oda az étkezésedre, egyél lassan, így érezni fogod, hogy mikor vagy tele. Ezzel a módszerrel a túlevés könnyen elkerülhető.
Válassz minden étkezéshez nyers zöldséget és gyümölcsöt, ezek tele vannak rostokkalForrás: Shutterstock
  • Habár nem könnyű a hétköznapokban jól bevált étrendet vagy akár a napi ötszöri étkezést tartani egy nyaraláson, arra érdemes odafigyelni, hogy valamiféle rendszer így is legyen az étkezésedben. Egy egészséges, rostdús, fehérjében és jófajta szénhidrátban gazdag reggeli után ebédre választhatsz egy nehezebb, szénhidrátban, zsírban dús ételt. De figyelj rá, hogy a délután folyamán legyen egy kis aktivitás, ne csak lustálkodj. Aztán estére feltétlenül egy könnyű, zöldségekben gazdag vacsorát válassz. 
  • A nyári melegben különösen fontos a megfelelő hidratálás. Fogyassz minimum két liter vizet egy nap. Ez egyrészt alapvető szükséglet a sejtjeid, a szerveid megfelelő működése szempontjából, másrészt jó hatással van az anyagcserére és a méregtelenítő folyamatokra. Ráadásul aki eleget iszik, az nehezebben hízik: kutatások bizonyították, hogy akik legalább nyolc pohár vizet isznak egy nap, azok az étkezéseknél 75–90 kalóriával kevesebbet fogyasztanak. 
Ennyi vizet kell inni
Amellett, hogy minden reggelt egy pohár vízzel indítasz, napközben is oda kell figyelned a folyadékbevitelre. Szorozd meg a testsúlyodat 0,33-mal, így megkapod azt a mennyiséget (deciliterben), amennyi vízre szüksége van a szervezetednek. Természetesen vannak olyan esetek, amikor ennél többet is kívánunk, például sportolás alkalmával, vagy a tikkasztó nyári napokon.