A járvány idején különösen fontos, hogy az immunrendszered erős legyen, hiszen csak akkor lesz képes legyőzni a betegségeket. Azon kívül, hogy vitaminokat szedsz, néhány hétköznapi élelmiszerrel is könnyen beviheted a szükséges anyagokat a szervezetedbe. Mutatunk egy egész napos étrendet, amivel ezt elősegítheted!

Reggeli: zabpehelyAmellett, hogy ez az élelmiszer szuper szénhidrát- és rostforrás és tele van antioxidánssal, remek gyulladáscsökkentő. Az pedig nagyon fontos az immunrendszer szempontjából, hogy a lehető legkevesebb gyulladás legyen a szervezetünkben.

Tápláló reggeli a zabkása!Forrás: Dreamstime

Ebéd: húsleves töltött paprikávalA nagyi húslevese csodákra képes, ezt sokszor hallhattuk, de most már erre tudományos bizonyíték is van, ugyanis a leves szintén erős gyulladáscsökkentő hatással bír. Emellett a sok zöldség is természetesen támogatja az immunrendszert vitaminokkal és antioxidánsokkal. Turbózzuk fel alaposan ezt a fogást gyömbérrel, hagymával, fokhagymával, mert ezeknek vírus- és baktériumölő hatása van.
A töltött paprika ereje a paradicsomban rejlik, ami valóságos csodaszer ugyanis a benne található likopin nevű nagyon erős antioxidáns hatású vegyület sok betegség ellen véd. Jó hatással van a szív- és érrendszeri valamint a daganatos betegségek megelőzésére.

Egy gazdag húsleves csodákra képes.Forrás: Lázár Chef

Vacsora: tonhalsaláta vagy töltött tökA sütőtök remek A-vitamin és béta-karotin forrás, az előbbi nagy szerepet játszik a bőr és a légutak védelmében. A tonhalban rengeteg omega-3 zsírsav található, ami úgyszintén gyulladáscsökkentő, és jó hatással van a szív-és érrendszerre – írta a Ripost.

Estére egy könnyű tonhalsaláta mindeg jó választás.Forrás: Thinkstock