Szérum vagy arckrém? Ez a különbség a kettő között!

szérum arckrém magazin arcápolás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egyre többször találkozhatunk az arcápolás kapcsán a szérum kifejezéssel, manapság divatossá és ajánlottá vált ennek a használata. Ám nem biztos, hogy mindenki tisztában van azzal, mit is takar tulajdonképpen az elnevezés, és egyáltalán mi a különbség a szérum és az arckrém között.

Sok szakértő ajánlja a szérumok használatát az arcbőrre, azzal érvelve, hogy megőrizhetjük vele bőrünk fiatalságát, feszességét, csökkenti a ráncokat, táplálja a bőrt. De vajon miben segítenek pontosan ezek a szerek, és mennyiben térnek el az arckrémektől? Érdemes helyette használni, vagy egymás mellett is lehet a kettőt? Tisztázzuk, mit is tudnak a szérumok!

A szérumok tulajdonképpen olyan krémek vagy olajok, amelyek koncentráltan tartalmaznak vízben oldódó hatóanyagokat, így azok intenzívebben fejtik ki hatásukat a bőrben.
A szérumokat általában valamilyen konkrét probléma vagy cél esetében alkalmazzuk a bőrre. Ez lehet például ránctalanítás, túlzott faggyútermelés, feszesebb bőr elérése, pigmentfoltok halványítása. Annak megfelelően kell kiválasztanunk a szérumot, hogy a benne lévő különböző hatóanyagok mire kínálnak megoldást.
Ezzel szemben az arckrémek elsődleges feladata a hidratálás, a pH-érték fenntartása, a komfortérzet biztosítása.

A szérumok koncentráltan tartalmaznak vízben oldódó hatóanyagokat, így azok intenzívebben fejtik ki hatásukat a bőrben Forrás: Shutterstock

Ám ami a szérumok fő erőssége az az, hogy képesek a hatóanyagokat a bőr mélyebb rétegeibe juttatni, míg a hidratáló krémek csak a felszínen fejtik ki hatásukat. A szérumban ugyanis a részecskék jóval kisebbek, nem tartalmaznak térfogatnövelőket, ezért tudnak könnyebben behatolni a bőrbe. Így képesek sejtszinten kezelni a problémát.
A szérum nagy előnye még, hogy hiányoznak belől a zsíros összetevők, így nem nehezítik el a bőrt, és a fokozott faggyútermelést sem erősítik még jobban.

A szérumokból sokkal kisebb mennyiség is elegendő a látványos eredményhez, hiszen több benne a hatóanyag. Ezért a legtöbbször ampullákban vagy cseppentőfejes adagolóval csomagolják őket.
A szérumokat az arckrémekkel ellentétben elég heti 1-2-szer alkalmazni, de attól függ, milyen problémát szeretnél vele kezelni. A napi szintű használat is lehetséges, és akár a későbbieknek csökkenthető a gyakorisága.

Attól még hogy használsz szérumot, nem kell mellőzni arckrémeket, mert nem feltétlen helyettesíti azokat. Az arctisztítás és tonizálás után vidd fel a szérumot, és ezután jöhet a szokásos arckrémed.
A szérumokat 25 éves kor felett érdemes beépíteni az arcápolási rutinodba, 40 éves kor felett ajánlott napi szinten használni.

Attól még hogy használsz szérumot, nem kell mellőzni arckrémeket, mert nem feltétlen helyettesíti azokat Forrás: Shutterstock

Az egyik „legnépszerűbb" hatóanyag a szérumokban a hyaluronsav, amely segít megőrizni a bőr nedvességtartalmát, ezáltal pedig feszességét, fiatalságát, így a ráncok is nehezebben alakulnak ki. Minden bőrtípusra alkalmazható a hyaluronsavas szérum, még a zsíros bőrre is kiváló, nem lesz tőle még fényesebb.

Az E-vitamint tartalmazó szérum a ráncok kialakulását akadályozza, fokozza a méregtelenítő folyamatokat, óvja a bőrt a külső hatásoktól.
Ha pigmentfoltokkal küzdesz, akkor a C-vitaminos készítményeket keresd, mert segítenek halványítani azokat, egységesebbé varázsolják a bőrt, feszesítik és ragyogóbbá teszik, de serkenti a kollagéntermelést is.

A ráncok ellen az igazi csodafegyver a retinol, ami képes megújítani a bőrt, és a már meglévő ráncokat is kisimítja valamennyire. Ám fényérzékennyé teszi a bőrt, így a fényvédelemről gondoskodni kell. Ezt nem szabad egyből napi rendszerességgel alkalmazni, és inkább 30 év felett ajánlott csak elkezdeni.

A szérumokat tehát érdemes bevetni, ha javítani szeretnél a bőröd állapotán, de az öregedés lelassítására mindenképpen remek megoldás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.