Az ideális testsúlyt rendszeresen mozgással és egészséges étrenddel lehet hosszútávon fenntartani. Vannak, akik időszakos diétával is próbálkoznak. Bármelyiket is választjuk, érdemes természetes étvágycsökkentőket is beépíteni az étrendünkbe, hogy csökkentsük a falási rohamok előfordulását.

Gyömbér

A gyömbérről köztudott, hogy a megfázásos, vírusos időszakban rendkívül hatékony a megbetegedésekkel szemben, kiváló immunerősítőként szolgál. Emellett az emésztési folyamatokra is jótékonyan hat. A túlevés elkerülése érdekében érdemes étkezések előtt elrágcsálni egy-egy darab gyömbért, ezzel csökkenthetjük az étvágyat, valamint a vérkeringést is fokozhatjuk vele a szervezetben.

A túlevés elkerülése érdekében érdemes étkezések előtt elrágcsálni egy-egy darab gyömbértForrás: Shutterstock

Almaecet

Az almaecet a fogyókúrázok nagy kedvence, ugyanis nemcsak az étvágyat, hanem a cukor iránti vágyat is mérsékli, így a fogyasztásával nem csak kevesebbet fogunk enni, hanem a cukros, szénhidráttal teli ételeket is kerülni fogjuk. Egy tanulmány szerint ez annak köszönhető, hogy az almaecet hatást gyakorol az agyunk étvágyat szabályozó részeire.

Zöld tea
A zöld tea fogyasztása rendkívül egészséges, segít megszabadulni a szervezetnek a méreganyagoktól, ezáltal a súlyvesztés, a fogyókúra egyik legnagyobb segítője. Ha kúraszerűen fogyasztjuk, csökkenti az éhségért felelős hormon szintjét a szervezetben, így sokkal kevesebb táplálékkal is beérjük az étkezések során.

A zöld tea fogyasztása rendkívül egészséges, segít megszabadulni a szervezetnek a méreganyagoktólForrás: Shutterstock

Ananász

Az ananász egy közkedvelt gyümölcs, nagyon magas a rosttartalma, ezáltal hamar eltelíti a gyomrot, teltségérzetet okoz, valamint megakadályozza a túlevést. A fogyókúrázók egyik nagy kedvence. A benne található speciális enzim, a bromelin segíti a fehérjék gyors emésztését és kiváló zsírégető is egyben. Ez az enzim a véri inzulinszintjét is befolyásolja, megakadályozza a vércukorszint ingadozását és meggátolja a cukorból képződött zsír lerakódását. Továbbá segíti a bőrfeszesítést, a narancsbőr eltüntetését és a laza kötőszövetek megerősítését is.

Mandula

Ha valaki állandóan éhesnek érzi magát és két étkezés között többször is rájön a falási roham, ráadásul ilyenkor főként édeset kíván, akkor nagy valószínűséggel magnéziumhiányban szenved. Ezt a legkönnyebben úgy tudja orvosolni, ha magnézium tartalmú ételeket, alapanyagokat fogyaszt. A mandulában és a legtöbb csonthéjas gyümölcsben rengeteg magnézium van, így rendszeres fogyasztásuk jelentősen csökkenti a cukros ételek iránti vágyat. Ráadásul a mandula rostban, antioxidánsban és E-vitaminban gazdag, így a fogyasztása már csak emiatt is ajánlott.

A mandulában és a legtöbb csonthéjas gyümölcsben rengeteg magnézium vanForrás: Shutterstock

Fahéj

A fahéj csípősen édeskés íze befolyásolja az éhségérzetet, csökkenti az étvágyat és a cukros ételek iránti vágyat. Fokozza a vérkeringést, amely elősegíti a kötőszövetek rugalmasságát és a narancsbőr megelőzését. A fahéj a testsúlycsökkentő diéták hatékonyságát is fokozza, mivel az emésztőnedvek termelésének szabályozásával gyorsítja az anyagcserét.

Cayenne bors

Számos kutatás bizonyítja, hogy a csípős, fűszeres ételektől hamar telítődik a gyomor, így sokkal kevesebbet tudunk belőle fogyasztani. A benne található kapszaicin fokozza az anyagcserét, amelyek serkentik a zsírégető folyamatokat a szervezetben.

Tünetkereső

Nézd meg, milyen betegségre utalhatnak a tüneteid! Az alkalmazás segítségével megtudhatod, hogy milyen egészségügyi problémára utalhatnak a panaszaid. A tünetkereső eléréséhez kattints IDE!