Jógázz a rosszkedv ellen! Kedélyjavító pózok, amik segítenek

2014.04.20. 21:03

Ha már gyakorlott jógi vagy, tudod, hogy a gyakorlás lecsendesíti az elméd, és hogy bizonyos pózok jó hatással vannak a kedélyállapotodra is. A hétvégi nyüzsgés és sok-sok finomság után jót fog tenni egy remek, kedélyjavító gyakorlatsor.

Amikor valami bánt és elszomorít, a lógó orrod és görnyedt testtartásod és egyéb külső jelek azonnal árulkodnak az érzéseidről - nem kell különösebben nagy emberismeret hozzá, hogy környezeted tudomást szerezzen róla. De kevesen tudatosítják – és ebben a jóga nagy segítség lehet –, hogy már azzal, hogyan tartod magad, visszahathatsz a kedélyállapotodra.

Forrás: Thinkstock

A mellkasnyitó gyakorlatokat rendszeresen végezve a mellkas és váll izmait nyújthatod, a hátizmokat erősítheted, így javul a tartásod. Ezzel megkönnyíted a belső szervek, elsősorban a szív és a tüdő munkáját, javul a légzés, nő a vitálkapacitás. Oldódnak a blokkok ezen a területen, javul a vér és az energia áramlása.

Az ünnepekre is tartogatunk egy hosszabb gyakorlatsort, amit ezen a héten ingyen végezhetsz, akár otthonról. A 45 perces videóban - melyet ide kattintva érhetsz el - Iyengar jógás hátrahajlásokkal fokozzuk a jókedved. Jó gyakorlást és sok locsolót (férfiaknak hímes tojást) kívánunk!

 

testmozgásjógameditációkedélyhúsvét 2014