Kipróbáltuk: Pump!

2015.05.22. 16:00

Még nincs késő formába lendülni a bikiniszezonra, ehhez azonban a rendszeres mozgás szinte kötelező. Mostantól Hámori Barbi, a Move it, Blondie! bloggere mutat be hétről hétre olyan mozgásformákat, edzéstípusokat, amelyekkel garantáltan csúcsformába kerülsz a nyárra. Edzésre fel - a héten a Pump! kerül terítékre.

Kezdjük mindjárt az elején - mi is az a Pump!? Ez is a funkcionális edzések csoportjába tartozik, sok benne az egész testet átmozgató, statikus gyakorlat. Szerettem ezt az órát!

Fotó: Lindmayer Zsolt

A kezdetek...

Az edző nem teketóriázik, az óra megkezdésekor azonnal „ráereszti" a (rövid) bemelegítéshez szánt zenét a termet akkorra már teljesen elfoglaló nőkre. Ezzel már el is mondtam az első lépést. Füttyökkel jelzi a pozíció-változásokat. Ezt követi egy Hot Iron-ra hajazó mozdulatsor: súlyokkal a vállunkon, megfűszerezve – együtt és külön is – kitörések hosszú és végtelen sorával.

Edzésre fel!

A karizmok fejlesztését, ha épp nem a step-padon, akkor párban végezzük. Ez utóbbi páros gyakorlat azért is vicces, mert össze kell hangolni a két fél mozgását, máskülönben ha az egyik elengedi a kötelet, az nagyot csapódhat a másikon – persze ilyen nem történt:

Az egész testet átmozgató statikus fekvőtámasznál bőszen igyekszem a derekamat a megfelelő magasságban tartani, míg a hasizom-gyakorlatoknál a földbe préselni.

Fotó: Lindmayer Zsolt

Az addigra már bőven lévő izzadságcseppek potyognak rólam a step-padra (vagyis a rajta lévő törölközőre) miközben fekvőtámaszozom, ami meglepő módon egész jól megy. Tomi, az edző örömmel megy körbe, ha javítani kell valamit, sőt, ki is nyújtja a lábadat, vagy „segít" abban, hogy mélyebbre guggolj. Miközben arra járkál, olykor egy „azt akarom, hogy fájjon" jeligével dob fel engem edzés közben mérsékelt sikerrel.

Amikor a kitöréseket(előre, oldalra és keresztbe) nem tudom szabályosan csinálni, inkább lassítok a tempón, hogy a térdem ne bánja. Szerencsére a végét jelentő nyújtásra annyira nem száradok ki, hogy gémeskútba kellene ugranom folyadékpótlásért, de azért az óraközi pici szünetekben jól esett a frissítés.

Fotó: Lindmayer Zsolt
Ami fontos

Korrekt óra, ami megfelelően lefáraszt, és kellemes fáradtságot ad az izmoknak az edzés utánra.

Mit vigyél? Edzőcuccot, vizet

Pontozás

Kínzó faktor: 8/10

Ennyire formál: 9/10

Edző: 8/10

Helyszín: 10/10

Ennyire fáj másnap mindened: 7/10

Férfi/nő arány: 100% nő + egy férfi oktató

Ha kíváncsi vagy a teljes bejegyzésre, kattints IDE, a Move it, Blondie! blogra!

testmozgásedzésegészséges életmódtestizomizomerőpump!