Pirner Alma: Meghálálja a test, hogy éveken keresztül foglalkoznak vele

2015.12.18. 19:01

Bár mára javult a helyzet, sokak fejében a rúdtánc még mindig egy erotikával túlfűtött előadás, amit a csillogó bárok és a sztriptíz világával kapcsolnak össze. Ez a különös tánc azonban sokkal több ennél: mozgásforma, alakformáló tevékenység és versenysport, aminek itthon is vannak jeles képviselői. Pirner Alma, a magyarországi rúdtánc meghonosítója hiánypótló művet alkotott, mikor könyvében összefoglalt mindent e megfoghatatlan műfajról – többek közt erről, a szülés utáni sportolásról és jövőbeli terveiről mesélt.

Több mint tíz évvel ezelőtt ismerkedett meg a rúdtánccal, elsőként kezdte itthon meghonosítani ezt a műfajt. „Mikor elkezdtem rúdtánccal foglalkozni, még inkább éltek az előítélek, az emberek többsége kizárólag a sztriptízzel és a bárokkal kötötte össze ezt a mozgást. Inkább gondoltak rá sztriptízként, mint sportként. Azóta eltelt egy évtized, mára rengeteg referenciánk van, világszinten vannak versenyzőink, akik bizonyították, hogy réges-rég túlnőtt a rúdtánc az éjszakai bárokon. Ma már tudják, hogy e mögött kemény munka, erőt is kitartást igénylő mozgás van" - mesélte Alma a Life.hu-nak.

Forrás: Facebook/Pirner Alma

 A laikusok többsége nem tudja, de

a rúdtáncnak külön szintjei vannak, nem azt várják tőlünk egy táncórán, amit a tévében és a videoklipekben látunk – a kezdésnél nem akadály sem a kor, sem a testsúly. „Szét kell választani, hogy kinek mi a célja a rúdtánccal. Ha valaki hétköznapi civil ember, és besétál egy órára, 10-20 alkalom után már eljuthat egy következő szintre. Nem szabad egyből azt várni, hogy fejjel lefelé mozogjunk vagy a legmagasabb ponton erőelemeket mutassunk be. Mindenkinek lehetséges elérni ezt a szintet, csak kitartás és szorgalom szükséges, illetve hajlékonyság, ami fejleszthető azzal, hogy valaki a rúdtáncórák mellett a nyújtásra is hangsúlyt fektet."

Forrás: Thinkstock

 

A versenyzői szint egész más kategória, abban leginkább azok remekelnek, akiknek van bármiféle előképzettségük, sportos vagy táncos múltjuk. A legnagyobb sikereket azok érik el, akik tornászok vagy táncosok voltak korábban, ők extra hajlékonysággal bírnak. A nagy számok alapján ők a befutók, de van kivétel, a saját berkeinkből is tudok példát mondani: Bardóczy Ilka úgy indult, hogy semmi köze nem volt más sportokhoz, és az egyik legtehetségesebb magyar akrobata a rúdon, kétszeres világbajnok" – mesélte.

Akiknek a rúdtánc az élete
Nemrég a Life.hu újságírója egy rúdtáncbajnokságon járt - ha kíváncsi vagy erre a különleges világra, itt elolvashatod riportunkat!

Természetesen az ajtó azok előtt is nyitva áll, akik csak mozgásformaként tekintenek rá, például szebbé szeretnék tenni az alakjukat. Nem mindenki azért jön, hogy elcsábítson a tudásával egy pasit,nem is azért, hogy ebből éljen, hanem hogy kikapcsolódjon, mozogjon. Az átlagos testalkatúak is gyorsan érhetnek el sikereket, ha elég kitartóak, az önbizalmuk óráról órára nő. Sokszor halljuk, hogy túlsúlyos vagyok, öreg vagyok, nem nekem való, holott ebben a műfajban mindenki tud sikeres lenni a saját szintjén. Küzdeni kell a gravitációval, és olyan lendületet és technikát igénylő elemek vannak benne, amik sok gyakorlással és kitartással elsajátíthatók. A nyelvtanuláshoz hasonlítanám, ott is meg kell tanulni az alapokat, nem vagyunk egyből középszinten."

Life.hu tipp
Topformában a szülés után - erre esküsznek a magyar sztármamik!

Rúdtánc című könyve a napokban került a polcokra, amit nem kizárólag a szakmának szánt. „Nagyon nehéz volt megírni, mert olyan szakirodalmat akartam, ami bárhol a világon megállja a helyét, ugyanis még nincs ilyen gyűjtemény a piacon. Fontos volt, hogy ne legyen száraz, inkább szórakoztató, tele érdekes interjúkkal, kulisszatitkokkal, és ne rólam szóljon, nem magamat akartam reklámozni. Elsősorban nőknek szántam, de a férfiak is biztosan szívesen lapozgatják, mert a képek magukért beszélnek. Van egy olyan üzenete is, ami az előítéleteknek szól, de szakpszichológus is elmondja a véleményét arról, hogy ez a mozgás milyen hatással van a párkapcsolatunkra és a saját énképünkre. Úgy érzem, sikerült egy színes és figyelemfelkeltő anyagot összehozni" - mondta Alma.

Forrás: Facebook/Pirner Alma

Az egyik versenyző 120 kilós, és rúdtáncol, egy másik elvesztette egy balesetben a fél lábát, egy harmadik, aki a tanítványom, úgy született, hogy az egyik kézfején hiányoznak az ujjai, és ő is rúdtáncol. Fontos volt számomra, hogy ezt is megmutassuk, nemcsak tökéletes fizikai adottságokkal rendelkező nők tudják ezt elkezdeni, hanem olyan emberek is megtalálják benne az útjukat, akikről nem is gondolnánk. Így akartam tükröt tartani az olyan nőknek, akik lustaságból vagy önbizalomhiányból nem mernek belekezdeni" – részletezte.

Alma nemrég hozta világra első gyermekét, így tapasztalatból tud tanácsot adni azoknak, akik szülés után mennének vissza a rúdra.Aki korábban rendszeresen edzett, annak nagyjából három hónapot javaslok, de nagyon fontos, hogy óvatosan, alapszintről kezdjünk neki. A hasizom elgyengül, a terhesség kilenc hónapja sokat változtat a testen, az izomzaton, nem szabad ugyanott folytatni, ahol abbahagytuk. Nem várhatjuk el a testünktől, hogy minden úgy menjen, mint a szülés előtt.

Minden vissza fog jönni, mert az izommemória és az emberi test csodálatos, de türelmesnek kell lenni.

Forrás: Facebook/Pirner Alma

 

 „Hat hét után, ha az orvos zöld utat ad, érdemes kisebb mozgásokat bevenni a napi rutinba, de nem futunk rögtön 10 kilométert, és nem emelünk rögtön óriási súlyzókat, hanem csak szépen, fokozatosan. Én is így csináltam, heti ötször edzek 45 perceket, de figyelni kell arra, hogy ne legyen izomlázunk a felsőtestben, mert az a tejnek is árthat, amennyiben valaki szoptat" – részletezte.

A terhesség alatt nem hiányzott neki a rúdtánc, mivel folyamatos mozgásban volt, és a hatodik hónapig táncórákat is tartott.Csak az utolsó négy hétben nem mozogtam; rendszeresen sétáltam, de akkor már semmi máshoz nem volt energiám.Nagyon sokára látszódott a hasam, a hatodik hónaptól lett csak észrevehető, pedig nem kis súllyal született a pici, 3770 grammal. A hasizom nagyon erősen tart, én ezt csodaként éltem meg, a szülés után is gyorsan lement a felesleg – hamar visszanyerte a testem a saját fittségét. Meghálálja a test azt, hogy éveken keresztül foglalkoznak vele.Végig fitt voltam, a magzat is egészséges állapotban volt, nem nyúlt ki a bőröm, nincs terhességi csík rajtam, nem vizesedtem be, rengeteg olyan pozitív hatása van a mozgásnak, ami ebben az állapotban is megmutatkozik.

A rúdtánc nem csak a nőknek szól
Vannak vállalkozó szellemű férfiak, akik szintén a rúdtáncra esküsznek. Ismerd meg Magyarország első rúdfitneszbajnokát, a lenyűgöző mutatványok mesterét, Krajnyák Norbertet!

Rengeteg terve van a jövőre nézve, jelenleg egy saját és két franchise-tulajdonban lévő stúdiója van Budapesten, de vidéken és külföldön is terjeszkedne. „Mikor várandós lettem, elindítottam egy önismereti tréninget, így nemcsak a mozgással foglalkozom, hanem a coachinggal is. Januárban nyitunk egy nagy rúdtáncstúdiót Miskolcon, és folyamatosan tárgyalunk külföldi lehetőségekről. Ezeken túl az online világ felé is nyitok, szeretnék online órákat, oktatóanyagokat létrehozni, és szívesen foglalkoznék a fitt és kiegyensúlyozott gyerekvállalás népszerűsítésével, mellyel hivatásunk is összeegyeztethető. Nem kell ezt annyira drasztikusan felfogni, mint ahogy manapság szokás. Szerencsére a könyv visszhangja is pozitív, sok jó kritikát kaptam, de ez nemcsak az én érdemem, hanem az egész csapaté."

Kíváncsi vagy a magyar sztárok életmódtippjeire, arra, ők hogyan tartják magukat formában? Szombat délután 16:00-kor minden kiderül - nézd az Ez Zsír! magazint a LifeNetworkön SARKA KATÁVAL!

 

 

Pirner Almaterhességanyaságrúdtáncmozgásrúdtáncos