Az alacsony szénhidráttartalmú diéta legnagyobb buktatói

2016.04.22. 05:22

Sokan követik az alacsony szénhidráttartalmú diétát, de szinte mindenki elkövet egy-két hibát, amivel a saját dolgát nehezíti, és ami miatt az eredmény várat magára. Az alábbiakban a leggyakoribb tévedéseket írtuk össze 

  • Az egyik gyakori hiba, hogy az emberek nincsenek tisztában azzal, miben is található szénhidrát, így zömében csak húst esznek, semmi mást. Ennek könnyen utána lehet nézni, és számtalan jobbnál jobb receptet lehet találni, hogy a szénhidrát csökkentése mellett továbbra is kiegyensúlyozott maradjon az étrendünk. 
  • Ne add fel! Azért, mert az elején nagyon vágysz a szénhidrát után, ne gondold, hogy ez a diéta nem neked való. Csak az első néhány hét nehéz, utána a szervezet már hozzászokik az új életformához. 
Forrás: Dreamstime
  • Szintén helytelen, ha a diéta során nem eszel elég zöldséget, sőt a gyümölcsöt sem szabad teljesen kihagyni, főleg azokat, amelyekben nincs sok cukor. Ezek azért is fontosak, mert rostokhoz is belőlük juthatunk. 
Ez történik a szervezetedben, ha nem eszel szénhidrátot
A szénhidrátok, amelyek a sütikben, az édességekben és a chipsben vannak, nagyon finomak, ám a szervezeteddel nem tesznek jót hosszú távon. Mi lenne, ha megvonnád magadtól a szénhidrátot? Ez a 6 dolog biztosan bekövetkezne.
  • Az sem jó, ha nincs elegendő zsír az étrendedben, mert egy ideig a szervezeted elvan a saját zsírtartalékaival, de ha az kimerül, állandó éhségérzeted lesz, és ez jelentősen meg fogja nehezíteni a fogyókúrádat. 
  • Az, hogy az alacsony szénhidráttartalmú diétánál nem kell számolni a kalóriákat, nem jelenti azt, hogy bármennyit ehetünk. Figyeljünk oda a szervezetünk jelzéseire, és csak addig együnk, ameddig tényleg éhesek vagyunk.
  • Sokaknál a tervezés hiánya okozza a kudarcot, ezért mielőtt belevágnál a diétába, gondold át, melyek azok a berögzült szokások, amiken muszáj változtatnod. Nem rabolhatod ki többé a csokiautomatákat, és a gyorséttermeket is el kell kerülnöd, ráadásul jó, ha odafigyelsz arra is, hogy mindig legyen otthon olyan étel, amit ehetsz, különben ha rád tör az éhség, nem lesz mihez nyúlnod. 
Forrás: Dreamstime
  • Arra is figyelj oda, hogy változatosan étkezz, mert nem mindenki bírja, ha heteken, hónapokon keresztül ugyanazt a négy-öt ételt kell variálnia. 
  • Ne higgy egyből a késztermékek feliratainak, ugyanis számos termékre írják rá, hogy alacsony szénhidráttartalmú vagy cukormentes, miközben tele van például maltitollal, ami ugyanolyan ártalmas, mint a cukor. 
Tévhitek a szénhidrátról
Az egyik legnagyobb ellenségünk, vagy épp jótevőnk a szénhidrát? Szüksége van rá a szervezetnek, vagy szorítsuk a minimumra? Pontokba szedtük, melyek a legfontosabb tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban.
  • Azt a hibát is sokan elkövetik, hogy amikor már szépen beindul a fogyás, megengednek maguknak egy-egy kilengést: egy szelet pirítóst, egy kis fagyit, végre cukorral isszák a kávét. Ám egyszer csak azon kapják magukat, hogy már megint sóvárognak a szénhidrát után, és az egész addigi erőfeszítésük kárba veszett. 
  • Végezetül, nagyon fontos, hogy mint bármelyik fogyókúránál, az alacsony szénhidráttartalmú diéta során sem lehet elhanyagolni a mozgást. Először is azért, mert a testmozgás csökkenti az inzulinrezisztenciát, másodszor, mert a testmozgás alapvetően fontos az ember számára, ha egészséges akar maradni. Harmadszor pedig azért, mert lehet, hogy mozgás nélkül le tudsz fogyni, de ahhoz, hogy meg is tudd tartani a súlyodat, szükség van a rendszeres testedzésre is.
diétabuktatószénhidrát