Sikertörténet: 31 kilót fogyott, ma már edzőként dolgozik Anna

2016.06.13. 19:01

A 25 éves Anna, aki egy kisfiú édesanyja, hormonprobléma miatt 110 kilóra hízott a terhessége végén. A szülés után azonban újra sportolni kezdett, és később a diétát is elkezdte. Ennek köszönhetően 31 kilót adott le, habár nem ez motiválja, hanem a formás, nőiesen sportos testalkat. Anna ma már edzőként dolgozik, és másokat motivál arra, hogy ők is elérhessék ezt a célt. 

Hogyan éltél az életmódváltás előtt? Világéletemben sportoltam, ennek ellenére, ha egy picit nem figyeltem az étkezésre, már szaladtak is rám a kilók. 2010-ben kezdtem el az életmódváltást, ekkor 162 centimhez már 76 kiló voltam, izomtalan és plöttyedt. Lefogytam kevesebb mint fél év alatt, és ez alatt az idő alatt beleszerettem a fitnesz világába. Alakomat nagyjából három évig sikerült tartanom, 2013-ban volt egy súlyos vizesedésem, ezután „indultam el a lejtőn”. Hormonális problémáim lettek, a gyógyszerekkel híztam, félrekezeltek, végül 2014 szeptemberére már 82 kiló voltam. Ekkor tudtam meg, hogy várandós vagyok. A terhesség alatt végig edzettem és edzéseket tartottam, de nyilván nem diétáztam, így 110 kilóval mentem szülni. A szülés után 10 héttel kezdtem el sportolni újra, ekkor a szoptatás miatt még nem diétáztam, azt csak januárban kezdtem.

Anna a terhessége alatt is kitartóan sportoltForrás: Karádi Anna

Mi döbbentett rá arra, hogy változtatnod kell? Nem szerettem volna, ha a kisfiamnak kövér anyukája van, ha abban a tudatban nő fel, hogy a túlsúly normális. Nem az esztétikai dolgokkal van itt a probléma, hanem inkább az egészségügyi dolgokkal. Nem vagyok almaalkat, így a szívemet nem igazán terhelte a súlyom, de minden reggel úgy keltem fel, hogy alig bírtam elindulni, annyira fájt a talpam. Azt gondoltam, hogy a masszőr lesz a megoldás. Amikor közölte, hogy nagy valószínűséggel a túlsúly a talp boltozatát terheli, elszégyelltem magam. 
Hány kiló voltál ekkor? 110 kilóval szültem, a kórházból már 97-tel jöttem haza. Azt gondoltam, a szoptatás majd segíti a fogyást, nem így volt. Az edzéseket szeptemberben ugyanennyi kilóval kezdtem. 

Anna a szülés után 110 kg-ról kezdte újra a fogyókúrátForrás: Karádi Anna

Mi motivált a fogyásban? Jó anyukája szeretnék lenni a gyerekemnek, játszani vele, megszerettetni a sportot. Nem szeretném, ha azt látná, hogy ebéd után kötelező a desszert, napközben pedig az állandó nassolás (persze azért néha egy kis csalás belefér, az én gyengém például a fagyi). Szeretném, ha büszke lenne rám. 

Sok mélypont volt? Hogyan lendültél túl rajtuk? Nem foglalkoztam a mélypontokkal, végig a célom lebegett a szemem előtt. Amikor a tükörben nem láttam a változást, egymás mellé tettem két fotót. Januártól kezdve egyébként képekkel dokumentáltam a fogyást, hogy lássam az eredményeket, és ha feladnám, akkor tudatosítsam magamban, hogy nem éri meg, ha már idáig eljutottam.

Hatalmas akaraterő, kitartás a végsőkigFotó: Kiss János

Mi a fogyásod titka, mivel sikerült leadnod a pluszkilókat? Titkom nincs. Diéta és edzés. Az étkezésben a vércsoportdiéta alapelveit tartom szem előtt, hisz ez nem fogyókúra, hanem egészséges táplálkozás, amelynek mellékhatása a fogyás. Figyelek a fehérjebevitelre, hogy a súlyvesztésnek ne az izmaim lássák kárát, ez az egyik legfontosabb szerintem. 

Hol tart most a folyamat? Hány kilót fogytál eddig? 31 kiló ment le szeptember óta, de nem a kiló motivál. Ez csak egy irány. Amikor 58 kiló voltam, vastagabb volt a combom, mint most, 66 kilósan. A célom egy szép definiált test, amihez kilóban mérve már nem sok hiányzik. 

Anna ma már sokkal energikusabb és vidámabbForrás: Karádi Anna

Mennyit mozogsz most, és milyen étrendet követsz? Ahogy már említettem, januárban a vércsoportdiétát választottam, ami valójában nem is diéta, hanem egyfajta egészséges táplálkozás, aminek pozitív mellékhatása a fogyás. Mindennap edzek, hetente összesen 10 alkalommal, de ebből hét a munkám része, mivel edző vagyok. Ezekből számomra nem mind megerőltető, plusz nyilván a vendég az első, a hibajavítás, biztatás stb., így ezeket nem tartom teljes értékű edzésnek a magam részéről. Ezeken kívül heti háromszor megpróbálok lejutni a konditerembe, ahol osztott edzéstervet csinálok, nagy súlyokkal, rövid pihenőkkel. A kondizást egyébként csak februárban kezdtem újra. 

Hogyan változott meg az életed az életmódváltás miatt? Sokkal energikusabb, vidámabb, fittebb, tudatosabb vagyok. 
Mi a végső célod? Szeretném, ha ez a test egy életen át megmaradna, és nem csúsznék bele a jól ismert jojóba. Nyilván 1-2 kiló plusz-mínusz még nem ad aggodalomra okot, ennél többet nem szeretnék megengedni magamnak. 

egészséges életmódedzőéletmódváltás