Ezért vagy még mindig kövér - Hat tévhit a fogyásról

2016.06.04. 06:43

Tim Spector, a King's College London professzora szerint az orvosok és a szakemberek egy sor egymásnak ellentmondó információval bombázzák a diétázókat, és ezért az emberekben több tévhit is él az egészséges étkezéssel kapcsolatban.

1. Minden kalória egyenlő

Ez tévedés: hiába hisszük, hogy úgy fogyunk, ha minél alacsonyabb a kalóriabevitel, igazából az is számít, hogy mit juttatunk beleink mikrobái közé. 

2. Elég korlátozni a kalóriabevitelt a fogyáshoz

Az ikerkutatások is bizonyítják, hogy a különböző emberek másként reagálnak a csökkentett kalóriabevitelre. Ez az eltérő mikrobiális közösségnek tudható be. 

Forrás: Thinkstock

3. A testmozgás segít a fogyásban

Igen, valóban sokat segít, jót tesz a szívnek és az ereknek, a hangulatnak és az általános közérzetnek. Ettől függetlenül azonban nem feltétlenül leszünk karcsúbbak a segítségével.

4. Muszáj kiiktatni a szénhidrátot az étrendből

Sokan hiszik, hogy ez hasznos, pedig a tej, a hústermékek és a cukrok akár segíthetnek is nekünk abban, hogy fogyjunk, csak a helyes mennyiséget kell eltalálni, túlzásoktól tartózkodva.

5. Fontos, hogy mindig reggelizzünk

Reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár, vacsorázz, mint egy koldus – mondja az aranyszabály. A valóságban semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy a reggeli elmulasztása későbbi túlevéshez vezet. Bőven elég, ha mindenki figyeli a teste jelzéseit, és aszerint étkezik reggel. 

6. A zsírt érdemes messze elkerülni

Megint csak téves. Kiderült, hogy az alacsony zsírtartalmúnak címkézett élelmiszerek jobbára több cukrot tartalmaznak, ezenkívül a zsírban gazdag mediterrán diéta egészségesebb, mint a koplalás: bizonyos zsírokra a szervezetnek egyszerűen szüksége van. 

fogyástévhitkövérfogyókúratúlsúly