Elégedett vagy az alakoddal? Ne örülj sokáig, néhány hét és felszaladnak a kilók!

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Michele Piacquadio -
karácsony fogyás hízás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Most, hogy a bikiniszezonnak kérlelhetetlenül vége, érdemes egy pillanatra megállni, hogy örüljünk egy kicsit jelenlegi vonalainknak: ennél vékonyabbak ugyanis valószínűleg idén már nem leszünk.

A New England Journal of Medicine című szaklapban publikált anyag szerint az átlagos ember a nyári, aktív időszak és a fürdőruhaszezon végén a leginkább vékony, utána a jelek szerint – az ünnepek közeledtével – jelentős súlygyarapodás következik.

A súlygyarapodás rendszerint a karácsonyi és szilveszteri időszak közepén tetőzik, ezután pedig átlagosan fél évre van szükség ahhoz, hogy leadjuk a felesleges kilókat. Az amerikaiaknál természetesen már a hálaadás időszakával is elkezdenek gömbölyödni az emberek, és esetükben legalább a húsvét utáni időszakig kell várni, hogy a kilók kiegyenlítődjenek az év további részéhez képest.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Michele Piacquadio

„Minden jel arra mutat, hogy az amerikaiak többsége ezekben a napokban a leginkább karcsú egész év során, és innentől már fokozatos hízásnak indul a nagy átlag" – mondja a kutatást vezető Brian Wansink, a Cornell Food and Brand Lab vezetője.

Az 1781 amerikai bevonásával készült felmérés azt mutatta, hogy hálaadáskor 0,2 százalékot hízik az emberek többsége, majd 0,4 százalékos súlygyarapodásra kerül sor karácsony tájékán. Nagyjából öt hónapig tart leadni ezeket a kilókat, és nagyjából május és november között stabilizálódik a többség súlya, majd a ciklus újra kezdődik.

A szakemberek 760 német és 383 japán résztvevő adatait is elemezték, és esetükben is hasonló tendencia volt megfigyelhető, a fő ünnepek mentén.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.