Interjú Simon Szandrával: a 9. hónapban jár a híres fitneszedző

2018.01.22. 20:00

Simon Alexandra, vagy ahogy a social mediában ismerik, Fitness Junkie rengeteg ember életét változtatta már meg, és tette boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá edzésprogramjának és táplálkozási programjának köszönhetően. Most viszont ő áll nagy változások előtt, a fitneszedző ugyanis a 9. hónapban jár. Várandósságról, edzésről, helyes táplálkozásról és boldogságról beszélgettünk vele.

  • Mesélj az edzéseidről! A terhesség miatt mennyire alakultak át?

Egyértelműen átalakultak. Már nem ugyanaz volt a cél, mint korábban. Nem hiszek abban, hogy egy nőnek a várandóssága alatt is ugyanolyan intenzitással kell edzeni. Ez egy más állapot, és ezt mindig szem előtt kell tartani. Így most nem volt célom, hogy minél nagyobb súlyokkal dolgozzak, de hangsúlyosabb lett például a tartásjavítás, a felborult egyensúly korrigálása. Míg korábban az volt a fontos, hogy minden edzésen a maximumot hozzam, most az, hogy rendszeresen mozogjak valamit.

„Nem hiszek abban, hogy egy nőnek a várandóssága alatt is ugyanolyan intenzitással kell edzeni. Ez egy más állapot és ezt mindig szem előtt kell tartani" - mondja Simon SzandraForrás: Instagram/fitnessjunkiehu
  • Már a 9. hónapban vagy. Most is aktívan sportolsz?

Az orvos most már kérte, hogy álljak le. Nagyon könnyű edzéseket, tartásjavító feladatokat továbbra is végzek, és próbálok sokat sétálni. Emelett még edzéseket tartottam, és egy költözést is abszolválnom kell. Szóval a sport nincs most annyira jelen az utolsó 2-3 hétben, de nem ülök a fenekemen egész nap. És még a cipőfűzőmet is egyedül kötöm. (nevet)

  • Van olyan időszak a várandósság alatt, amikor kifejezetten tiltott a nagyobb erőkifejtés?

Minden várandósság más. Ezért is nagyon fontos, hogy az orvosunkkal folyamatosan konzultáljunk. Az első három hónapot szokták kritikusnak nevezni, és az utolsó hetekben is nagyon kell figyelni. De ismétlem: nem hiszek abban, hogy nagy erőkifejtéssel kell edzeni. Nem kellenek ahhoz nagy súlyok, hogy hatásos edzést végezzünk. Éppen ezért is hoztam létre anno a Fitness Junkie gumiszalag szettet, mert tudtam, hogy a várandósság alatt is nagy hasznát fogom venni. Nagyon jó gyakorlatokat lehet vele csinálni, biztonságosan.

Alexandra Simon (@fitnessjunkiehu) által megosztott bejegyzés,

  • Mit ajánlasz azoknak, akik korábban nem mozogtak rendszeresen, a várandósság alatt viszont elkezdenének sportolni?

Én támogatom, de konzultálni kell az orvossal. A séta mindenkinek megfelelő mozgás lehet, de a kismama torna vagy jóga is sokat tud segíteni. Ha valaki edzőtermi edzéseket szeretne, akkor mindenképpen azt ajánlom, hogy egy személyi edzővel tegye ezt. Otthoni edzéseket olyanoknak ajánlok, akik előtte is edzettek, és tudják, hogy mi az, amit szabad, illetve nem szabad a várandósság alatt. A legfontosabb: hallgassunk a belső hangra. Ha nem esik jól, akkor ne csináljuk csak azért, mert ezt látjuk a közösségi médiában.

  • Egy olyan nőnek, aki mindig is odafigyelt az alakjára, nehéz volt megbírózni a teste ilyen mértékű átalakulásával?

Nem érzem drasztikusnak az átalakulást. Igazából a hasam nőtt a várandósság alatt, továbbra is XS-es nadrágot hordok. Ez pedig azért várható volt. (nevet) Az én lelkiismeretem tiszta. Egészségesen táplálkoztam, mozogtam, vagyis nem azért változott a testem, mert hanyag voltam vele, hanem mert egy csodának ad életet. Őszintén? Sokkal inkább megszerettem a testem. Fantasztikusnak tartom, amire képes. Egyértelmű, hogy vannak nehezebb napok, de azt gondolom, hogy minden nőnek vannak olyan napjai vagy pillanatai, amikor nem érzi magát olyan vonzónak - várandósság nélkül is. Összességében azonban azt gondolom, hogy nemcsak testileg, de lelkileg is nagyon jól éltem meg ezt a csodás 9 hónapot.

„Sokkal inkább megszerettem a testem. Fantasztikusnak tartom, amire képes"Forrás: Instagram/fitnessjunkiehu
  • A táplálkozásodban változtattál valamit, mióta kisbabát vársz?

Ugyanúgy a Fitness Junkie táplálkozási program szerint étkezek. A várandósságnál nagyon fontos a jó minőségű zsírok és a fehérje bevitele. Az én programom is ezen alapul. Természetesen az összetett szénhidrátok is megtalálhatóak benne, de annak bevitele a magyar lakosságnak nem szokott problémát okozni (csak egyszerű formában). Sokszor voltam életemben kalóriadeficitben, most pedig egy kicsivel többet eszek a súlymegtartásnál. 80%-ban étkezem egészségesen, a maradék 20%-ba belefér egy kis "happy meal". Boldogság falatok: így hívom azt, amit más csalásnak. Nem szeretem, amikor az ételhez negatív érzelmek társulnak. Azt gondolom, hogy így lehet ezt életmódszerűen csinálni.

  • A szülés után mik a terveid: mikor állsz vissza az edzésekbe?

Amint lehet. A táplálkozási programomat az elejétől tartani fogom, hiszen a visszaalakulásnak ez a legfontosabb eleme. Lehet úgy fogyni, hogy a baba és a mama is profitál belőle. Az egészséges táplálkozás a szoptatáskor még inkább fontos lesz. Bár az esetek többségében a 6. hét után lehet mozogni, szeretnék elkezdeni gyalogolni minél előbb. Nálam a mozgás nem a jó alakról szól, hanem a lelki békéről. És ahogy elnézem a barátokat, akik szintén mostanában adtak életet a kisbabájuknak, a lelki béke még fontosabb lesz ebben az időszakban.

Szandra amint lehet, ismét rendszeresen fog edzeniForrás: Instagram/fitnessjunkiehu
  • Már rengeteg embert sikerült átformálnod és az életmódváltás útjára terelned, illetve elérned, hogy boldogok legyenek a testükben. Ez az elsőszámú életcélod?

Igen, egyértelműen ez lett az életcélom - de most már csak az egyik. Az elsőszámú életcélom, hogy boldogok legyünk a családommal: szeretnék a gyermekemnek jó édesanyja lenni, a férjemnek jó társa, édesanyámnak pedig szeretném visszaadni mindazt, amit az életben adott nekem. Ezekhez mind hozzásegít az, hogy a hivatásomban is megtaláltam önmagam.

terhességegészséges életmódfitneszedzővárandósság