Négy, itthon kevésbé ismert gabonaféle az egészség oltárán

2018.11.28. 08:00

Törj ki a zab és a rozs bűvköréből! Az egészség és a fogyás érdekében sokkal több zöldséget kell ennünk, de ez nem feltétlenül jelenti kizárólag a rizs és a vibrálóan színes növények töménytelen mennyiségű fogyasztását. Most mutatunk négy olyan, itthon kevésbé ismert gabonafélét, amelyekkel egyrészt változatosabbá teheted az étkezésedet, másrészt pedig jót teszel a szervezeteddel.

Amaránt

Az álgabonának is nevezett növény rengeteg ásványi anyagot – pl. kálium, kalcium, foszfor, magnézium, cink, vas – és esszenciális aminosavat tartalmaz, tehát remek vegetáriánusok és vegánok számára (is). Ami még szuper ebben a gabonafélében, hogy 100 gramm csupán 56 grammnyi szénhidrátot tartalmaz. Mivel hosszú időre eltelít, kiváló választás fogyókúrához is. Magként, lisztként és puffasztott formában is kapható, így pedig felhasználása szinte végtelen.

AmarántForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
Vedd fel a harcot az egészségedért szezonális gyümölcsökkel és zöldségekkel


Végül megérkezett az igazi ősz, ami remek lehetőséget kínál arra, hogy felkészüljünk a tavaszi–nyári időszakra: tégy jót a testednek a hideg időben (is): a fogyás és az egészség természetes fegyverei. Olvasd tovább!

Hajdina

Ez a gabonapótló növény nagyon magas rost- és vitamintartalommal bír – többféle B-, E- és C-vitamint tartalmaz. Ugyanakkor ezeken túl réz, cink, mangán, kalcium és magnézium is bőven van benne. Rendszeres fogyasztása segít megelőzni a máj elzsírosodását, jótékonyan hat a koleszterinszintre. Cukorbetegeknek kifejezetten ajánlott. Elsősorban köretként és kásaként fogyasztjuk, de lisztként akár levesbetétet is készíthetünk belőle.

HajdinaForrás: Shutterstock

Teff

A legapróbb szemű gabonaféle, itthon még kevésbé ismert, pedig rendkívül hasznos a szervezetünk számára. Kiemelkedően magas a kalciumtartalma, kiváló vas-, foszfor-, cink- és B-vitamin-forrás, nem mellékesen pedig gluténmentes. Hazánkban liszt és pehely formájában kapható.

TeffForrás: Shutterstock

Tritikálé

Ez a gabonaféle a búza és a rozs keresztezésével jött létre. Bár takarmánynövényként kezdte a pályafutását, egyre népszerűbb a konyában is. Ez köszönhető termelési igénytelenségének, no meg a benne rejlő vasnak, káliumnak, magnéziumnak, rostoknak és a magas fehérjetartalmának. Köretként is kiváló, de liszt formájában számtalan módon használhatjuk.

TritikáléForrás: Shutterstock
egészségfogyókúrafogyásétrendgabonafélehajdinavegánteffamaránttritikálé