5 tipp, hogy télen is legyen kedved sportolni

2018.12.09. 12:00

A szürke, borongós időjárás és a rövid nappalok bizony az ember kedvére is hatással vannak. Könnyebben leszünk enerváltak, kedvetlenek, amire azonban kiváló megoldás a boldogsághormonokat felszabadító sport – ha egyáltalán sikerült odáig eljutnunk, hogy rávegyük magunkat bármiféle edzésre. Ehhez adunk most tippeket!

  • Iktasd be a szaunát

A szauna igazi csodaszer, a téli, napsütésmentes időszakban főleg. Egy kiadós szaunázás feltölt energiával, átmelegít, és a stresszt is oldja, arról nem is beszélve, hogy méregtelenítő, gyógyító hatása is van. Több olyan edzőterem is van, ahol szauna is található, így érdemes összekötni a kellemeset a hasznossal. Otthonról is sokkal könnyebben fogsz elindulni, ha tudod, edzés után egy lélekmelengető szaunázás is vár rád. 

Egy kiadós szaunázás feltölt energiával, átmelegít, és a stresszt is oldjaForrás: Shutterstock
Négy ok, amiért imádni fogod a szaunázást

A szaunázás azok közé a dolgok közé tartozik, amiket ha egyszer kipróbálsz, abba sem tudod majd hagyni. Ennek igen egyszerű az oka: annyi pozitív hatása van, hogy a tested és a lelked is ragaszkodni fog hozzá. Olvasd el a Life.hu cikkét!

  • Köteleződj el

Ha tudod magadról, hogy nagyon nehezen veszed rá magad a sportra, akkor érdemes kipróbálni az elköteleződés trükkjét. Ha például befektetsz egy bérletbe, amelyet meghatározott ideig kell felhasználni, vagy ha személyi edzővel sportolsz, esetleg egy barátoddal, barátnőddel fogsz össze, hogy együtt mozogtok, így motiválva egymást, akkor sokkal kisebb eséllyel fogod elbliccelni, lemondani az edzést. 

  • Télen is lehet futni

A futás szerelmeseinek télen sem kell feladniuk kedvenc sportjukat. Ha az idei nyár volt a nagy áttörés, és elkezdtél futni, akkor folytasd bátran tovább. Sokan nem tudják, de valójában a téli időszak a legjobb a futáshoz, bár kétségtelen, hogy néhány speciális felszerelést érdemes beszerezni hozzá, mint például egy vízálló futócipőt, egy termonadrágot, vagy egy megfelelő sapkát. Ha teheted, fuss olyan helyen, ahol a környezet is jó hatással van rád, ha pedig nehezen indulnál neki, pörgesd magad zenével.

Sokan nem tudják, de valójában a téli időszak a legjobb a futáshozForrás: Shutterstock
Valójában a tél a legjobb időszak a futásra! Eláruljuk, miért!

Gondoltad volna, hogy a hidegebb időben sokkal inkább javasolt a futás, mint a nagy melegben? A hideg hatására ugyanis a futó pulzusa lassul, így aztán könnyebb futni, hiszen kevesebb energiát használ fel a szervezetünk. Olvasd el korábbi cikkünket!

  • Ne feledd: a nyári alak télen készül

A legtöbben április-május környékén kapnak észbe, hogy ideje lenne egy kicsit sportolni, mégiscsak jól szeretnének mutatni bikiniben. Ezt a rossz felfogást ideje lenne végleg elfelejteni, és megtanulni hosszú távon is gondolkodni. Egyrészt nemcsak azért éri meg edzeni, mert az segít a narancsbőr eltüntetésében, és tudunk vele fogyni, hanem azért is, mert egészséges, erős és energikus leszel tőle. De ha csak az előbbi vezérel, vagyis a bomba alak, akkor is jó tudni, hogy az egész éves lustálkodást egy-két hónapnyi edzéssel nem lehet behozni. 

Nemcsak azért éri meg edzeni, mert tudunk vele fogyni, hanem azért is, mert energikus leszel tőleForrás: Shutterstock
  • Boldogsághormon

Amennyire nehéz nekiállni az edzésnek, annyira jól fogod érezni magad utána. Egyrészt az a tudat is megdobja az életkedvedet, hogy sikerült legyőznöd a lustaságot, és igenis tettél önmagadért, másrészt pedig kiadós boldogsághormont termelsz edzés közben, ami órákig érezteti a hatását. Jó tudni, hogy leginkább a 40–60 percig tartó, erőteljes pulzusszám-növekedéssel járó sporttevékenység fokozza az endorfintermelést. Szóval sportolásra fel!

sportedzésfutástélszauna