4 szabály, amellyel sikeresen segítheted a tested méregtelenítését

2019.01.08. 17:50

Az ünnepek után nem árt egy kicsit pihentetni a szervezetet, és könnyedebb ételeket fogyasztani, így lehetünk segítségére a természetes méregtelenítési folyamatoknak. Stephanie Masterman táplálkozási szakértő árulta el a tippjeit.

1. Ne éheztesd magadA szakértő szeretné tisztázni, hogy a méregtelenítés alatt inkább a test természetes folyamatainak a támogatását kell érteni, nem pedig azokat a divatos kúrákat, amik elterjedtek. A test működéséhez szükséges tápanyagokat az ételekkel viszi be az ember, ezért nem szabad olyan diétákat alkalmazni, amelyek éhezéssel járnak. A szervezetünk egy nagy egység, de különböző dolgok szükségesek a működéséhez, ezért nem javasolt élelmiszercsoportok elhagyása, kivéve orvosi utasítás esetén. A hosszan tartó böjtök pedig több kárt okoznak, mint hasznot.

2. Ne pazarold a pénzedMivel januárban még mindenki próbálja tartani a fogadalmát, érdemes odafigyelni az árakra, hiszen ez a hónap nagyon kedvez az egészség- és fitnesziparnak. Az egészségünkbe való befektetésnél persze nincs fontosabb, de ne dőljünk be minden jó ajánlatnak. Különösképp oda kell figyelni a különböző méregtelenítő készítményekre, valamint a fogyasztószerekre.

Így segítsd a testedetForrás: Dreamstime

3. Figyelj oda a tápanyagokraA különböző vitaminok, ásványi anyagok, egészséges zsírok mind támogatják a szervezet természetes méregtelenítési folyamatát, ezekre kell inkább odafigyelnünk. Íme, azok a növényi eredetű táplálékok, amelyekkel segíthetünk: citrusok, zöld tea, cékla, diófélék és magvak, bogyók.

4. Ne várj csodát és ne siessA különböző nagy szavakkal dobálózó hirdetések csak az új évi fellendülést akarják meglovagolni, ugyanis minden drámaian és gyorsan elért eredmény egészségtelen. A gyors fogyás fenntarthatatlan, ezért fontos, hogy türelmes legyél magaddal. Mindegy azonban, hogy a súlyvesztés a célod, vagy csak az egészségesebb életmód, arra törekedj, hogyan tudod hosszú távon beilleszteni ezeket a szabályokat az életedbe. Vannak olyan ételek, italok, amelyeket érdemes kerülni. Ilyen a cukor, és jobban járunk, ha nem helyettesítjük édesítőkkel sem. A magas koffeinbevitel is negatív hatással van a szervezetre, de az alkoholt sem árt hanyagolni, ahogy a feldolgozott élelmiszereket sem, hiszen azok tele vannak zsírokkal, tartósítószerekkel, sóval, ízfokozókkal – írja a Daily Mail.

méregtelenítésfogyásegészségtáplálkozás