Hiába fogyózol, nem mutat kevesebbet a mérleg? Ez lehet az oka!

2019.08.12. 16:00

Úgy érzed, mindent megteszel a hőn áhított fogyásért, mégsem sikerül elérned a kitűzött célt? Ha hetek óta nem mutat kevesebbet a mérleg, valószínűleg valamit rosszul csinálsz. Olvasd el a 10 tipikus hibát, amit a fogyókúrázók elkövetnek.

  • 1. Nem vagy következetes

A fogyás csak úgy megy, ha elkötelezett és következetes vagy. Ha elhatároztad magad az egészséges életmód mellett, akkor kövesd a szabályokat. Ne gondold, hogy ha egy héten kétszer odafigyelsz az étkezésedre, és egyszer még mellette kicsit tornázol is, akkor valami változást fogsz tapasztalni.

A fogyás csak úgy megy, ha elhatároztad magad az egészséges életmód mellettForrás: Shutterstock
  • 2. Izmot építesz

Ne feledd, ha a fogyás mellett az izomépítés is a célod, akkor a mérleg nem fog komoly súlycsökkenést mutatni, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír. Annak ellenére, hogy a mérleg nem mutat kevesebbet, ugyanannyi kilóval mégis vékonyabbnak fogsz látszódni. Mérleg helyett is sokszor jobb választás a centi.

  • 3. Nem vagy annyira szigorú, mint gondolod

Azt gondolod, hogy rengeteg dolgot megvonsz magadtól? Azt gondolod, hogy két csalónap minden héten belefér? Talán úgy érzed, hogy elég szigorú vagy magaddal, ha heti két edzést is ellébecolsz, pedig ez így biztosan nem hozza majd azt az eredményt, amit kitűztél magad elé.

  • 4. Nem elég változatos az edzésed

Szakértők kimutatták, hogy ugyanaz a testmozgás egy idő után már nem lesz hatékony, így nagyon fontos, hogy variáld a különböző gyakorlatokat és edzésformákat.

Ugyanaz a testmozgás egy idő után már nem hatékonyForrás: Shutterstock
  • 5. Nem eszél elég rostot

A rostok serkentik az anyagcserét, és javítják a bélműködést. Ha mindennap elegendő mennyiségű rostot eszünk, és jól működik az anyagcserénk, soha nem kell különböző méregtelenítő kúrához nyúlnunk. 

Méregtelenítés helyett: tedd rendbe az anyagcserédet

A méregtelenítés annyira felkapott lett az elmúlt években, és olyannyira pozitív asszociációkkal kötik össze az emberek, ami már-már ijesztő. Sok tévhit él ezzel kapcsolatban, és sok szélsőséges formája terjedt el az úgynevezett méregtelenítésnek, ami többet árt, mint használ. Olvasd el korábbi cikkünket!

  • 6. Nem iszol elég vizet

A tiszta víz az egyetlen olyan élelmiszer, ami semmi mással nem pótolható. Egész egyszerűen létfontosságú az ember számára. Ha mindennap elég vizet iszunk, akkor a szervezetben felgyűlni hajlamos méreganyagok, salakanyagok gyorsan kiürülnek. Másrészt a jó anyagcsere szempontjából is rendkívül fontos a víz, hiszen a sok rostos étel víz nélkül éppen ellenkező hatást vált ki. 

  • 7. Nem figyelsz oda, mit eszel edzés után

Az egészséges életmód hívei jól tudják, hogy az edzések mellett az sem mindegy, mit eszik az ember. Arra különösen oda kell figyelni, hogy az edzés után mivel pótoljuk az energiát. Íme, hat fontos alapszabály, amit érdemes betartani.

  • 8. Mindig egyedül edzel

Azok az emberek, akik csatlakoznak különböző fitneszcsoportokhoz, ahol bátorítást kapnak, és húzzák egymást, a kutatások szerint sokkal hatékonyabban edzenek és elhivatottabbak lesznek.

  • 9. A diétás és light élelmiszereket fogyasztod

Hiába megyünk rá az üdítők, édességek és egyéb termékek úgynevezett light vagy diétás változataira, ettől még nem leszünk karcsúbbak, sem egészségesebbek. A light címke hatására ugyanis hajlamosak vagyunk többet fogyasztani ezekből a termékekből.

  • 10. Nem eszel szénhidrátot

A szénhidrátról sok tévhit él a köztudatban. Sokak szerint ez a legnagyobb ellenségünk, amit mindenképpen el kell hagyni az étkezésünkből. Pedig ez egyáltalán nincs így. A jó fajta, lassú felszívódású szénhidrátok elengedhetetlenek a szervezetünk fenntartásához és az egészségünk megtartásához, ráadásul az energiát is ebből nyerjük a sportoláshoz.

Mérlegfogyókúrafogyás