Kovács Áron speciális iskolába íratta be kisfiát

Fotó: Life.hu -
Waldorf iskola Class FM Kovács Áron gyerek
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A Class FM műsorvezetőjének sohasem volt problémája a hagyományos iskolával, párja javaslatára mégis egy alternatív általános iskolába íratta be kisfiát, Mátét.

Bizalmat szavazott egy számára ismeretlen, alternatív iskolának, a Waldorfnak a Class Fm műsorvezetője. A család döntésében az is szerepet játszott, hogy Áron párjának rossz tapasztalatai vannak a hagyományos iskolarendszerrel kapcsolatban, megszenvedte a hagyományos oktatást. Ettől szeretnék megkímélni az édesapja karakteréhez igencsak hasonló kissrácot.

Fotó: Life.hu

„Ez nagy emberkísérlet, aminek a végeredményéről nehéz beszélni, csak akkor derül majd ki, hogy jól döntöttünk-e, amikor felnőtt lesz a gyerekből. Komolyan gondolom, hogy nem iskolarendszeren, hanem a pedagóguson múlik, hogy milyen lesz a gyerek. Nehezen vagyok meggyőzhető, hogy ez nem az embereken múlik, az általános oktatásban is vannak jó tanárok. Az alapvető különbség a hagyományos és az alternatív oktatás között, hogy az állami modell felállít egy mindenkire érvényes tananyagot és tempót 30 különböző gyereknek. Ebben az iskolában viszont nem az a cél, hogy mindenki egyszerre jusson el A pontból B pontba, ezt csak végcélnak tekintik. A befejezéskor mindenkinek ugyanazt kell tudnia, mint egy hagyományos iskolát végzett gyereknek, csak ezt személyre szabottan sajátítják el. Itt nincs olyan, hogy akkor is lenyomják a tananyagot a gyerek torkán, ha arra még nem érett a gyerek. Ez nem elitképzés, inkább visszafordul a hagyományos értékekhez, gyökerekhez. Elmentünk dr. Vekerdy Tamás pszichológus néhány előadására, hisz magunk is bizonytalanok voltunk a választásunkban, mert nem ismerjük a rendszert. Beszéltem waldorfos szülővel is, akik azt mesélték, hogy a gyerekük csak úgy szomjazza a tudást" - mesélt a választásról a műsorvezető, akire nagyon hasonlít a kisfia.

„Én hagyományos iskolába jártam, ember lett belőlem, de nem biztos, hogy ezt az iskolának köszönhetem. Köze nincs a munkámhoz annak, amilyen iskolát végeztem. Amikor megkérdeztem, hogy a környezetemben tegye fel a kezét, aki a végzettségének megfelelő helyen van, 20-ból kettő tette csak fel. A fiam örökölte az egyik alaptulajdonságomat. Csak azokért a dolgokért tisztelem az embereket, amit tesznek és amilyenek, számomra nem fontos, hogy milyen pozíciót töltenek be. Ő is olyan, ha valaki nem vívja ki a tiszteletét, arra nem tud felnézni. A legtöbb gyerek elfogadja, hogy a tanárt tisztelni kell, bármilyen is. Máté nem ilyen, neki folyamatos konfliktusai lettek volna egy hagyományos iskolában. A Waldorf emberközpontú iskola, a tekintélyt nem helyezik minden elé. Vekerdy szerint nem kell aggódni, hogy egy hermetikus világba lesz elzárva a gyerek, kap majd pofonokat az életben, akár a szüleitől is."

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.