Lezárult a részletes vizsgálat: a FIA bizottsága szerint a Marussia brake-by-wire fékrendszere is meghatározó szerepet játszott Jules Bianchi balesetében, a fő hibát mégis a Forma-1-es pilóta követte el: nem lassított eléggé.

Lezárult a FIA tízfős bizottságának részletes vizsgálata Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesetében. A 396 oldalas tanulmány, amelyet szerdán közöltek, legfontosabb konklúziója szerint Bianchi nem lassított eléggé, ezért nem tudta elkerülni a kicsúszást ugyanazon a ponton, ahol Sutil egy körrel korábban igen – írja az Origo.

Forrás: AFP/Alexander Klein

Pedig „ha a versenyzők betartották volna a dupla sárga zászlókra vonatkozó előírásokat, ahogy azt a Nemzetközi Sportkódex ide vonatkozó cikkelye kiköti, egyikük sem sodorta volna veszélybe sem magát, sem a sportbírókat."

A bizottság szerint a becsapódásban meghatározó szerepet játszott a Marussia egyedi tervezésű brake-by-wire fékrendszere is: „a 2 másodperc alatt, amíg az autója a pályáról kicsúszva a bukótér felé sodródott, Bianchi mindkét lábát használva egyszerre nyomta a gáz- és a fékpedált."

Bianchi október 5-én szenvedett súlyos balesetet a Japán Nagydíjon, amikor a futam 40. körében a Sutil autóját kiemelő darunak ütközött. A Forma-1-es pilótát életveszélyes állapotban szállították kórházba, a legutóbbi jelentések szerint állapota továbbra is kritikus, ám életjelei stabilak és önállóan lélegzik.