Önzőbbé és materialistábbá válnak azok, akik luxusvalóságshow-kat néznek

Forrás: Gettyimages/Toofab/Instagram -
Kardashianék luxus kutatás valóságshow
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A London School of Economics tanulmánya szerint azok a médiatartalmak, amelyeknek a középpontjában a hírnév és a luxus áll, rontják a nézők szociális érzékenységét. 

A több mint 400 felnőttön végzett kutatásban a résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csoporttal luxustermékek és híres emberek fotóit nézették, a másik csoport tagjai semleges képeket kaptak. A kísérlet szerint az első csoport tagjainak már rövid idő alatt csökkent a szociális érzékenységük.

Forrás: Gettyimages/Toofab/Instagram

A tesztből az is kiderült, hogy a Kardashianok valóságshow-jának elkötelezett nézői sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az anyagi javak birtoklásának. A tanulmány szerint azok a médiatermékek, amelyek az anyagi javakat helyezik előtérbe, önzőbbé és antiszociálissá teszik a nézőket - ismerteti a felmérést a Nuus.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.