Kikapcsolták a vészjelzőt a Viking Sigyn szállodahajón azelőtt, hogy ütközött a Hableánnyal

Forrás: AFP/Gergely Besenyei -
ütközés Viking Sigyn Hableány radar Dunai hajóbaleset
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A hírek szerint kikapcsolhatták a Viking Sigyn vészjelzőit, mielőtt az nekiütközött a Hableánynak.

Némák voltak a vészjelzők a Viking Sigyn szállodahajó radarján, ugyanis kikapcsolták őket és emellett a hajóhidat is leeresztették, mielőtt a jármű nekiütközött a Hableánynak – értesült a Blikk.

A portál azt írja, dr. Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető cég ügyvédje megkapta azokat az iratokat, amelyek az elsődleges szakvéleményeket tartalmazzák.

A Viking 46 fős személyzetét és 184 utast hallgattak ki tanúként a tragédia után. Köztük azt az amerikai házaspárt is, akik videón örökítették meg a Viking fedélzetének orrából az ütközést. Ezt a felvételt adta át a hatóság szakértői vizsgálatra. Az eredmény szerint a videón nem látható, hogy a Viking az ütközést megelőzően lassítana, azaz nem vett tudomást a Hableány jelenlétéről. A szakértő kimondja, hogy a felvétel alapján a Viking vezetőjének látnia kellett a sétahajót, amikor az még előtte volt” – mondta el az ügyvéd a lapnak.

A Viking Sigyn szállodahajón kikapcsolták a vészjelzést Forrás: AFP/Gergely Besenyei

Mint írják, sötétben, esőben, a különösen nagy hajóforgalomban indokolt lett volna a vészjelző használata, ahogyan egy kormányos matróz jelenléte is. A radar érzékeli, hogy valami túl közel kerül a hajótesthez, ha éppen a vezető nem figyel. Valószínűleg a vészcsengőt azért kapcsolták ki, mert a forgalmas szakaszon legalább 15–20 másik hajó közlekedett, így folyamatos volt a felesleges jelzés, ami zavarhatott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.