Gyereknap - Ennyit költünk átlagosan ajándékra

Fotó: Adrián Zoltán - Origo -
gyereknap ajándék játék
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A vásárlók 32 százaléka több mint 6000 forintot költ gyermeknapi ajándékra, a legkeresettebbek a szabadtéri és kreatív játékok, a könyvek, kifestők és a sporteszközök - közölte friss felmérése alapján a Regio Játékkereskedelmi Kft. az MTI-vel szerdán.

A válaszadók további 30 százaléka a 4000-6000 forint közötti, 28 százaléka a 2000-4000 forint közötti, míg 10 százaléka a 2000 forintnál olcsóbb játékokat keresi.

A magyar családok 87 százaléka ünnepli a gyermeknapot, idén azonban a legtöbb helyen elmaradnak az ilyenkor hagyományos programok. Május utolsó vasárnapját a válaszadók 57 százaléka otthon tölti, 28,5 százaléka egy lakóhelyéhez közeli kirándulást tervez, 12,5 százaléka pedig állatkertbe megy.

Gyereknap - Ennyit költünk átlagosan ajándékra Fotó: Adrián Zoltán - Origo

A gyereknapot minden második család már a nagyszülőkkel együtt fogja ünnepelni. A megkérdezettek további 15 százaléka az idősebbek védelme érdekében csak az unokatestvérekkel, keresztszülőkkel vagy barátokkal találkozik, 35 százaléka pedig semmilyen érintkezést nem tervez a szűk családon kívül.
Idén május utolsó hétvégéjére esik pünkösd is, de az ilyenkor szokásos többnapos kikapcsolódások a megkérdezettek 73 százalékánál elmaradnak, helyette rokonlátogatást és rövidebb kirándulásokat terveznek a szülők.

A Regio Játék közölte: éves forgalmának mintegy 10 százalékát teszi ki a gyereknap. Ebben az időszakban a vevők átlagosan 7600 forintot költenek a vállalat üzleteiben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. 13,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2019-ben, 8 százalékkal többet az előző évinél. Az 1990-ben alapított társaság 100 százalékban magyar tulajdonban van, országszerte 40 játékbolttal rendelkezik, több mint 500 dolgozót foglalkoztat, részesedése csaknem 25 százalékos a hagyományos magyar játékpiacon.
A felmérést május 21-25. között online végezték, a kutatásban 1227, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő vett részt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.