Érdemes figyelni a postaládát, fontos papírt küld a NAV - Van, aki már meg is kapta

gépjárműadó NAV
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az idei gépjárműadóról szóló határozatokat február közepétől kezdi kézbesíteni a Magyar Posta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megbízása alapján.

A NAV közleménye szerint az adó első részletét április 15-ig, a második részletét szeptember 15-ig kell befizetni. Országosan mintegy 3 millió 200 ezer gépjármű-üzembentartó érintett, ennyien kapnak a postástól személyesen átvehető, hivatalos iratot. A gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat idéntől az adóhivatal vette át, a változás a gépjármű-tulajdonosokat nem érinti - ismertette a NAV.

Az adóhivatal felhívta a figyelmet arra, hogy befizetéskor az átutalási bizonylat közlemény rovatába először az adószámot vagy az adóazonosító jelet kell beírni, majd a jármű rendszámát. Ha ez elmarad, akkor a NAV nem, vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni.

Aki pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezett, az fizethet banki átutalással, a levélhez mellékelt csekken, az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül szintén átutalással vagy akár az ügyfélszolgálatokon bankkártyával - tájékoztattak. Ha valaki esetleg elveszíti a csekket, akkor újat a NAV ügyfélszolgálatán kérhet.

A december 31-én meglévő adómentességet és szüneteltetést az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV automatikusan figyelembe vette az adó kivetésénél a közlemény szerint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.