Fontos információk a Pfizer emlékeztető oltásáról: erre számíthatsz, ha ezt választod

Forrás: 123rf.com -
oltás koronavírus Pfizer
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Részletes vizsgálat készült a Pfizer-BioNTech harmadik, emlékeztető dózisának hatékonyságáról Izraelben.

A Pfizer-BioNTech koronavírus elleni harmadik oltás hatékonyságát vizsgálták Izraelben, a Clalit Kutatóintézet és a Harvard Egyetem kutatói - írja a News Medical.

Izraelben kezdettől fogva kizárólag Pfizer-vakcinával oltanak, ezért a vizsgálat eredményei a lehető legpontosabban tükrözik, hogy valós körülmények között hogyan alakulhat a vakcina delta variánssal szembeni hatékonysága.

Bár Izraelben sikeres az oltási kampány, és a lakosság nagy része átoltott, mégis gondot okoz a növekvő fertőzésszám. A szakértők szerint ez azért lehet, mivel a delta variáns fertőzőképessége jóval nagyobb, másrészt pedig sok oltottnál már gyengült a vakcina kiváltotta immunitás.

A mostani vizsgálatot július 30. és szeptember 23. között végezték, akkor, amikor a negyedik járványhullám felvelé ívelt Izraelben. Közel 730 ezer 12 éves vagy annál idősebb, harmadik adag vakcinát is megkapó ember adatait vetették össze közel 730 olyan ember adataival, akik eddig csak két oltást kaptak, és a második óta eltelt legalább öt hónap.

Illusztráció Forrás: 123rf.com

Az eredmények azt mutatják, hogy a harmadik mRNS-alapú vakcina csökkenti a súlyos lefolyású megbetegedést a frissen oltottaknál. Akik három dózist kaptak, már hét nappal az utolsó oltás után 93 százalékkal alacsonyabb volt a koronavírus-fertőzés miatti kórházi kezelés és 81 százalékkal a halálozás kockázata, mint azoknál, akiket csak két dózissal oltottak.

"A kutatás tökéletesen mutatja, hogy a randomizált vizsgálatok és az egészségügyi adatbázisok használata hogyan egészíti ki egymást" - magyarázta Miguel Hernán, a tanulmány egyik szerzője, a Harvard Egyetem professzora.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.