Újabb és újabb módszereket eszelnek ki a csalók, hogy hozzáférjenek a bankkártyánk adataihoz. Mostanában azzal próbálkoznak, hogy a bank ügyfélszolgálatának álcázzák magukat. Egy ilyen beszélgetést vett fel egy férfi, aki nem dőlt be nekik. 

Mindent megpróbálnak a csalók azért, hogy megszerezzék az emberek bankkártya-adatait. Újabban ügyfélszolgálatosnak adják ki magukat, és gyanús tranzakciókra hivatkozva, a kártya letiltása miatt kérik el a kártyán szereplő nevet, a lejárati dátumot, a kártya számát és a hátoldalán szereplő hitelesítő kódot. Ezen adatok egyikét sem kéri el egyetlen bank sem az ügyfelétől, ugyanis a hitelesítő kódon kívül mindenre rálátnak, az a 3 jegyű kód pedig a bankra sem tartozik, csak a kártya tulajdonosára.

Forrás: shutterstock

Sokan azonban ezt nem tudják, ezt próbálják kihasználni a csalók. Egy férfi felvette az egész telefonbeszélgetést, amint a csalók megpróbálják kiszedni belőle az adatokat. Egy 52-es körzetszámról érkezett a hívás, a csaló pedig Ágotaként mutatkozott be, és az OTP munkatársaként hivatkozott magára. Gyanús tranzakciók miatt akarták zárolni a férfi kártyáját.

"Itt egy 180 és egy 240 ezres utalás van külföldre. Önnek van valamilyen ötlete vagy fogalma arról, hogyan is kerülhettek ki a személyes adatai?" - teszi fel a kérdést Ágota, aki megoldást kínál a problémára: 15  percre zárolják a férfi bankkártyáját, hogy az utalásokat indító idegen félt kizárják a rendszerből. Ehhez pedig elkéri a bankkártya-adatait.

A férfi egyértelműen fals adatokat adott meg, amire a nő ingerülten reagált, és elküldte melegebb éghajlatra.