2018-at írunk, az okostelefont használok és interneten fizetők aránya nagyobb, mint valaha. Ez megmutatkozik az online, bankkártyával fizetők rohamosan növekvő számában is, hiszen egyre egyszerűbb ez a vásárlási mód az olyan kényelmi funkcióknak köszönhetően, mint a mentett kártyás fizetés.

Forrás: OTP

Egyre kevesebben fizetnek készpénzzel, különösen igaz ez az internethasználó generációk tagjaira. Az eNet felmérése szerint a hazai internetezők 44%-a már a készpénzmentes fizetést preferálja. Továbbá az is kiderült a felmérésből, hogy a felnőtt magyar internetezők 90 százalékának van bankkártyája, és nem is félnek használni, ha online kell fizetni vele: Magyarországon már 4,4 millióan szokták online fizetésre használni bankkártyájukat – legyen szó betéti- vagy hitelkártyáról. Szintén az eNet kutatása mutatott rá arra is, hogy csak a tavalyi év során közel 1000 milliárd forint volt az online kiskereskedelmi forgalom. A világhálón fizetők leginkább a webáruházakban leadott megrendeléseiket fizetik ki online, de a televízió-, az internet- és a telefonszámlájukat és a szállásfoglalásukat is előszeretettel rendezik így. Egyre többen fizetik közüzemi számlájukat online, vagy mobil applikáció segítségével, ezzel is megkímélve magukat a postai sorban állástól és a készpénzhasználattól.  

Forrás: OTP

Az online fizetést választók szerint interneten keresztül, bankkártyával fizetni kényelmes, gyors és biztonságos. Különösen kényelmes, amióta a SimplePay fizetési megoldás már több mint 4500 webáruházban is elérhető, hiszen aki a Simple fiókban regisztrálja a bankkártyáját, az később megkíméli magát attól, hogy minden egyes vásárláskor újra és újra be kelljen pötyögnie az összes adatot. Márpedig azt még felsorolni is sok, hogy mennyi adatot kell minden vásárlásnál megadni. Meg kell adni a kártya fajtáját, a kibocsátó bank nevét, a kártyán feltüntetett nevet, a lejárati napot és hónapot, a kártya 16 elemből álló számsorát, meg még a háromjegyű biztonsági kódot is. A leggyakorlottabb felhasználónak is beletelik jó néhány percébe, amíg letudja ezeket a kötelező köröket. Az OTP Mobil számaiból az derül ki, hogy eléggé rákaptak a felhasználók a mentett kártyás fizetésre, hiszen a rendszerükben már több mint 500.000 regisztrált bankkártya van.

Gondoljunk csak bele, késésben vagyunk és még meg kellene venni a vonatjegyünket a hétvégi utazáshoz, de már zötyögünk az állomás felé. Nos, a SimplePay és a Simple fiókban mentett kártyaadatoknak köszönhetően a bankkártya keresgélése és nehézkes pötyögés nélkül, akár pár kattintással megvehetjük a jegyeket, és még spóroltunk is, hiszen az e-vonatjegy vásárlása esetén kedvezményt kapunk a jegy árából és a kalauznak elég a telefonunk képernyőjén felmutatni a jegyünket.

Forrás: OTP

A bankkártya-adatok regisztrációjával jól jár az is, aki már rendszeresen használja a Simple alkalmazást. Mivel a Simple app és a SimplePay rendszerei összehangoltan működnek, a SimplePay rendszerében regisztrált bankkártyánkat a Simple alkalmazásban is használhatjuk. Így olyan szolgáltatásokat tudunk egy alkalmazáson belül igénybe venni és könnyedén kifizetni, mint a parkolás, autópálya-matrica vásárlás, ételrendelés vagy akár a mozi- és koncertjegy vásárlás. Sőt, már akár a bankkártyánk helyett a telefonunkat is fizethetünk a kasszánál, hiszen a mentett bankkártyánkat  érintéses mobilfizetésre is használhatjuk már!

Érdemes tehát elmentenünk a bankkártyánkat a Simple fiókba, hiszen a karácsonyi bevásárlás már nagyrészt az interneten zajlik és ezzel rengeteg időt és energiát spórolhatunk meg magunknak az ajándékok beszerzése során is.