kisdumásokegészségfogyókúracsaládétkezésVacsoragyomorkönnyű

Három könnyű, gyomorkímélő vacsora – finomak, egészségesek és gyorsan elkészülnek

2014.10.20. 22:07

A napi rohanás után, este, mikor hazaérünk, hajlamosak vagyunk jól megtömni a hasunkat – általában ilyenkor eszünk főtt ételt és sokszor nem törődünk vele, hogy a késői órákban nem szabadna semmilyen nehéz, zsíros ételt fogyasztanunk. Pedig lefekvés előtt a legkevésbé sem ajánlott megterhelni a gyomrunkat – ez sokszor álmatlan éjszakákhoz, vagy akár gyomorrontáshoz vezethet. Ezt elkerülvén ajánlunk most három könnyen elkészíthető, finom és nem utolsósorban egészséges vacsorát. 

Bazsalikomos-mentás bulgur

Hozzávalók: 100 g bulgur, 6 karika padlizsán, 6 karika cukkini, 8 db olajbogyó, friss menta (6-8 levél), friss bazsalikom (8-10 levél), lenmag, kis túró, 20 dkg csirkemell, kis metélőhagyma, chili, bors, 2 gerezd fokhagyma

Forrás: Thinkstock

Elkészítése: Vágd a csirkemellet apró kockákra, sózd meg, majd egy gerezd apróra vágott fokhagymával ízesített vajon pirítsd meg. Kevés vízzel felöntve párold. A padlizsánt sózd meg, hagyd állni, majd a cukkinivel együtt vágd fel apró kockákra. Ezt egy külön serpenyőben vajon futtasd meg, és kezdd el párolni. Fűszerezd kis borssal, chilivel, add hozzá a másik gerezd apróra vágott fokhagymát és az olívabogyókat. Miután megpárolódott, szórd meg friss mentával, bazsalikommal és lenmaggal. Keverd el a bulgurral és a hússal, majd morzsolj rá egy kevés túrót.

Magos-céklás zöldségek csirkemellel

Hozzávalók a zöldségkörethez: 1 db cékla, 4 db burgonya, 1 közepes db cukkini, 15 dkg fetasajt, 3 ek hántolt, sótlan napraforgómag, 1 ek lenmag, 1 dl napraforgóolaj, 1 dl víz, 1 kávéskanál őrölt köménymag, ételízesítő, bors ízlés szerint. Hozzávalók a sült csirkemellkockákhoz: 50 dkg csirkemellfilé, 1 dl napraforgóolaj, só ízlés szerint, bors ízlés szerint. Hozzávalók a bazsalikomos salátához: 1 közepes fej jégsaláta, 3 közepes db paradicsom, 2 ek lenmag, bazsalikom ízlés szerint, 2 közepes db sárgarépa

Forrás: Thinkstock

A zöldségköret elkészítése: Hámozd meg a zöldségeket, vágd őket apró darabokra, majd tedd egy szűrőtálba, és öblítsd le őket. A fetasajtot is vágd fel pici darabokra, majd tedd félre. A tiszta zöldségdarabkákat tedd egy keverőtálba, öntsd rá az olajat, a vizet, fűszerezd, majd szórd rá a magokat is. A zöldségeket a fetasajttal öntsd egy nagy teflonserpenyőbe, és először nagy lángon, időnként megkeverve 15 percig, majd kis lángon, fedővel, időről időre a zöldségeket óvatosan megforgatva párold körülbelül 30 percig. A sült csirkemellkockák elkészítése: Amíg rotyog a zöldség az egyik serpenyőben, addig mosd meg és kockázd fel a csirkemellet, majd fűszerezd. Egy teflonserpenyőben hevítsd fel az olajat, dobd bele a húst, fűszerezd, és állandó kevergetés mellett süsd meg. A bazsalikomos saláta elkészítése: Mosd meg a salátaleveleket és a paradicsomot. A répát hámozd meg, és mosd meg. A salátát ízlés szerinti méretre tépkedd össze, a paradicsomot vágd kis kockákra, a répát reszeld le. Ezeket keverd össze. A friss bazsalikomot vágd apróra, és keverd össze a zöldségekkel. Add hozzá a lenmagot.

Citromos spagetti

Hozzávalók: 1 csokor friss petrezselyem, 1 gerezd fokhagyma, 1 citrom leve és héja, olívaolaj, só, bors, parmezán, fejenként 10 dkg durum spagetti

Forrás: Thinkstock

Elkészítése: A tésztát sós, bő, lobogó vízben főzd éppen csak puhára. Közben reszeld le a citrom héját, és csavard ki a levét. Adj hozzá 2 evőkanál olívaolajat, az apróra vágott petrezselymet, az áttört fokhagymát, és sózd, borsozd. Ha a tészta kész, azonnal forgasd az így elkészített öntetbe, majd reszelj rá parmezánt.

Aranyszabály a nappalokhoz
Fontos, hogy gyomrod kímélése érdekében sok főzeléket, zöldséget és joghurtot fogyassz. Ezúttal figyelj arra is, hogy minden falatot alaposan megrágj, és nagyon lassan egyél. Így nemcsak a gyomrodnak lesz könnyebb dolga, de hamarabb is laksz jól.

 

 

Címkék: