gyógyszerorvosfájdalomgörcshaskisdumások

Lazíts! Gyakorlatok a hasi görcsök gyors megszüntetésére

2014.12.01. 22:53

A menstruációs napokon túl a rohanó és a stresszes életforma, a kevéssé rostos, ám annál zsírosabb, fűszeresebb ételek fogyasztása, illetve a megszokott napi rutinban hirtelen beálló változás egyaránt megteszik a hatásukat: manapság szinte mindenkinél rendszeresek a hasi görcsök.  

Számos olyan gyakorlat létezik, melyek hatékonyak a menstruációs vagy a stressz okozta hasi görcsök enyhítésére. Köztudott, hogy a jógagyakorlatok nagy része hozzájárul az emésztőrendszer egészséges működéséhez - segít a székrekedés, a puffadás és a hasi görcsök megszüntetésében. A nyújtó- és légzőgyakorlatok pedig jó hatással vannak az idegrendszerre, csökkentik a stressz szervezetre gyakorolt negatív hatásait.

Forrás: Thinkstock

Így működik a gyakorlatban

1. Cicahát: az óvodáskorodból jól ismert cicahát nevű hátdomborítós gyakorlat, ha hiszed, ha nem, rendkívül hatásos lehet, ha hirtelen rád törnek a hasi görcsök – akár menstruációs fájdalomról, akár emésztőrendszeri fájdalomról van szó.

2. Helyes légzés: kiváló nyugtató és stresszoldó hatású gyakorlat a jógaülésben vagy hanyattfekvésben végzett lassú, koncentrált be- és kilégzés, illetve a váltott orrlyukú légzés. Ez teljesen ellazítja a testet és az idegrendszert.

3. Mozgás: a stressz okozta hasi görcsök legjobb ellenszere a mozgás. Napi 15-20 perces séta, gyaloglás, könnyű futás vagy más testedzés sokat segíthet a kellemetlen tüneteken.

Forrás: Thinkstock
Fájdalomcsillapítás vagy görcsoldás?
A görcsoldók közvetlenül a görcsösen összehúzódott izmokon fejtik ki hatásukat, ott, ahol a fájdalmat okozó görcs kialakul, így gyorsan és hatásosan szüntetik meg a problémát. A fájdalomcsillapítók ezzel szemben csupán a fájdalom érzetét csökkentik, vagyis csak a fájdalmat fedik el. Figyelem! Ha a görcsös fájdalom nem múlik, esetleg súlyosbodik, esetleg hányással, lázzal vagy széklethiánnyal jár együtt, azonnal fordulj orvoshoz!

 

 

Címkék: