Egy színésznő számára az egyik legfőbb értéke a szépségének és ragyogásának látszata, pláne Hollywoodban. De mi van akkor, ha egy film ennek az ellenkezőjét, sőt a teljes lecsupaszodást kívánná? A többség ilyenkor nemet mond a szerepre – mi viszont most megmutatjuk azokat az eseteket a közelmúltból, amikor nem így történt.

Halle Berry - Szörnyek keringője (2001)

Ha az ember férjét épp nemrégiben végezték ki, és épp totálisan széthullott az élete, akkor ritkán visel sminket. De mint tudjuk, a filmekben gyakran olyankor is sminket viselnek a színésznők, ha épp sminket nem hordó karaktert játszanak. Nos, Halle Berry nem így tett, és pőre arccal állt a kamera elé egy olyan nőt alakítva, aki beleszeret a volt férjével is „dolgozó”, rasszista börtönőrbe, ráadásul kölcsönösen. A színésznő ráadásul nemcsak a meztelen arcát, de a testét is megmutatta egy felkavaróan reális szexjelenetben — de megérte, hisz nemcsak a film lett emlékezetes, de még egy Oscar-díj is érkezett az alakításért.

Patricia Arquette – Sráckor (2014)

„Tudtam, hogy ebben a filmben a közönség látni fogja, ahogy megöregszem” – mondta el a 12 éven át forgatott, egy fiú felnövését végigkövető Sráckorról Patricia Arquette, aki az anyát játszotta a filmben. „De hát épp ez volt az izgalmas benne! Ettől lett autentikus, felszabadító és nagyon emberi. Megegyeztünk, hogy a filmben úgy kell kinéznünk, ahogy az igazi emberek kinéznek. És az igazi embereknek nincs idejük és pénzük állandóan a külsejükkel törődni, nincs mindig beállítva a hajuk, nincs saját stylistjuk... A hollywoodi stúdióknak el kéne gondolkodniuk azon, mit is akarnak igazából látni az emberek a moziban. Ezzel a filmmel bebizonyítottuk, hogy ha a való életet nyújtjuk nekik a filmvásznon, ha a hétköznapi szépséget látják, arra milyen felszabadultan tudnak reagálni. Talán még érzelmileg is megérinti őket az én változó, smink nélküli arcom.”

Hilary Swank – The Homesman (2014)

Ha egy figuráról azt mondják el a legtöbbször a többiek egy filmben, hogy „egyszerű”, akkor nem lehet kikenve-kifenve – így volt ez a Hilary Swank által játszott földművelő vénlánnyal a Tommy Lee Jones rendezte remek westernben. „Úgy érzem, nagyon fontos az őszinteség, bármilyen karaktert is játszik az ember” – mondta el a szerepről a színésznő. „És az őszinteségbe beletartozik az is, hogyan néz ki az illető. A filmben állandóan egyszerűnek titulálják a figurámat, mégis ő volt smink nélkül is az egyik legszebb személy, akit valaha alakítottam. Mégpedig azért, amilyen ő belül, személyiségként.”

Reese Witherspoon – Vadon (2014)

A korábban inkább tündibündinek ismert Reese Witherspoon a Vadonban egy drogos és érzelmileg kiégett múltját hátrahagyó, személyes „belső zarándokútra” induló nőt játszott el végig smink nélkül –ez a rendező ötlete volt, aki még a tükröket is leszedette a forgatáson Witherspoon öltözőjében. A színésznő eredetileg akart volna egy kis sminket a filmben, mivel félt, hogy túl nyers élmény lesz a közönségnek két órán át így néznie az arcát, de aztán elfogadta a rendezői elképzelést. „Ha a karakterem, Cheryl elég bátor volt, hogy hátrahagyja minden hiúságát az életben, nekem is elég bátornak kellett lennem, hogy így lássanak a mozivásznon” – mondta erről Witherspoon.

Jennifer Aniston – Boldogság bármi áron (2015)

„Smink nélkül játszani hihetetlenül felszabadító és erőt adó élmény volt” – nyilatkozta Aniston az ezen a héten a hazai mozikba kerülő Boldogság bármi áron forgatásáról. Itt nem volt teljesen igaz, hogy egyáltalán nem foglalkoztak vele a sminkesek – de amikor megtették, csak egy dologra koncentráltak, és azzal még inkább rontottak a külsején, hiszen a karaktere egy méretes sebhelyet is hord az arcán a filmben. A vígjátéki szerepei után most merészet húzó Aniston egy depressziós, magányos, balesetét soha kiheverni nem tudó nőt alakít, akit egyik ismerősének öngyilkossága mozdít ki a reménytelenül lefelé vezető útról.