Már a Grease próbái is hihetetlen izgalmakkal teltek: Bugár Anna ugyanis az egyik tánclépésnél részleges bokaszalag-szakadást szenvedett, de egy trükkös megoldásnak köszönhetően a színésznő így is folytatni tudta a szereplést. De vajon hogyan készült a zenés-táncos produkcióra a többi szereplő? Kinek van meg leginkább a „bugi" a lábában? Bakó Gábor, a darab koreográfusa izgalmas kulisszatitkokról mesélt.
Már a finisben járnak a kultikus zenés-táncos előadás, a Grease próbái. A darab most áll össze igazán, így nem csoda, hogy a produkcióban szereplő színészek minden alkalmat megragadnak arra, hogy – akár a folyosón táncolva – finomítsanak a mozdulataikon.

Annak ellenére, hogy a Grease szereplői közül senki sem rendelkezik táncos múlttal, a produkció koreográfusa, Bakó Gábor szerint a legkeményebb feladat a férfi színészek betanítása volt, de köztük is akadtak olyanok, akik kellemes meglepetést okoztak tánctudásukkal.
„Gesztesi Károly lábában benne van a bugi és Vastag Tamás is mindent megcsinált, amit kértem tőle, bár idő kellett hozzá, mire a mozdulatok rögzültek benne" – mondta Bakó Gábor, aki azt is elárulta, bizony közel sem telt izgalmak nélkül a Grease próbafolyamata. „Bugár Anna részleges bokaszalag-szakadást szenvedett, de rögzített lábbal folytatni tudta a próbákat. Ennek a trükkös megoldásnak köszönhetően pedig a darabban való szereplése sem került veszélybe” – árulta el. A koreográfus, aki eddig számos sikerprodukcióban dolgozott már, egyébként mindig szigorú kritériumokat állít a táncosok elé: meghatározza, milyen ételeket fogyaszthatnak, vagy akár azt is, hogy mennyit kell fogyniuk a munkafolyamat alatt.
A Grease esetében azonban erről szó sem lehetett, hiszen a darabban szereplő színészek – így többek közt Kiss Ramóna, Vastag Tamás, Vastag Csaba – erre a produkcióra állnak csupán össze, és mivel nagyon elfoglaltak, globális kéréseket nehéz lett volna feléjük intézni. Sőt, Bakó Gábor azt is elárulta, hogy még olyan próbákat sem tudtak könnyen összehozni, melyeken az egész színészgárda, valamint a teljes stáb részt tudott venni. Mivel az idő ellenük dolgozott, olyan is előfordult, hogy ad-hoc módon, az öltözők előtt perdítette táncra a szereplőket. „Amíg a színpadon a hangpróbák zajlottak, mi addig a folyosón gyakoroltunk. De ebben számomra nincs semmi különleges, ehhez hasonló hektikus környezetben indult ugyanis a karrierem is a Rock Színházban” – tette hozzá nevetve.

A koreográfus azt is elárulta, hogy a közönség egy fergeteges dzsemborira, igazi meglepetés produkcióra számíthat majd a Grease-ben, melyben egy-egy tánclépés erejéig visszaköszön majd a kultikus film is. Bakó Gábor azonban a koreográfiába igyekezett saját magát is beletenni, az ő értelmezésében újraalkotni a mozdulatokat a műben, melyről azt is elárulta, miért tartja még mindig aktuálisnak. „A fiatalság szertelen szabadságát, a kamaszkori szerelem hevességét mindenki átélte, épp ezért számít örökzöldnek és ma is érvényesnek a Grease mondanivalója, annak története” – tette hozzá.