Amikor egy világmárka a véletlennek köszönheti a sikerét

ásványvíz gabonapehely világmárka siker üdítőital
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ahhoz, hogy egy termékből világszerte ismert márka legyen, bizony nem kevés erőfeszítés, kemény munka, tenni akarás és sokszor nagyon nagy szerencse is kell. Több olyan világhírű és milliók által fogyasztott élelmiszermárka létezik, amelyek megalkotói a kezdeteknél nem is sejtették, hogy valamikor ilyen sikereket érnek el.

A kukoricapehely egy konyhai baleset eredménye

Kevesen tudják például, hogy a Kellogg fivérek nevéhez fűződő kukoricapehely egy konyhai „baleset” eredménye: a testvérek egy adag búzát vízben felejtettek. Amikor a tészta hengerelésének nekikezdtek, a várt, lapos alakzat helyett kis pelyheket kaptak, amit kisütve az általuk üzemeltetett szanatórium lakóinak adtak. A finomság nagy sikert aratott, pár hónappal később pedig a pehely készítése már a szabadalmi hivatalnál volt.

Forrás: Dreamstime

Esküvői ajándékból világhírű üdítőital-márka

A Kellogg fivérekhez hasonlóan Erwin Klein sem gondolta volna, hogy a házassági ajándéknak szánt, általa készített üveg üdítő egyszer sokak kedvence lesz. Kevesen tudják ugyanis, hogy az első üveg Almdudler nem a nagyközönségnek, hanem esküvői ajándéknak készült.

1957. október 17-én. Erwin Kleint a szerelem vezette a 32-féle alpesi gyógynövényből, cukorból és szódavízből álló híres recept megalkotásában, az üdítőt ugyanis feleségének, Ingridnek szánta esküvői ajándékul.

Forrás: Youtube

Az azóta eltelt közel 60 évben az Almdudler háza táján sok minden történt, két dolog azonban változatlan maradt: az üdítő azóta is Ausztria legkedveltebb itala, a vállalkozás pedig a kezdetektől fogva családi vállalkozásként működik. A Klein család szenvedélye az üdítők iránt egyébként nem új keletű: Erwin nagypapája a 19. században szódavíz- és limonádékészítéssel foglalkozott, citrom és málnaültetvényeinek egész Bécsben nem volt párja. Erwin Klein korai halála után fia, Thomas adott új lendületet a márkának, aki azóta is a vállalat egyik tulajdonosa.

A magyar sikersztori: a Szentkirályi ásványvíz

Az egyik leghíresebb sikertörténet is egy szerencsés véletlennek köszönhetően indult, amikor a gyümölcsleveket palackozó vállalkozás számára kevésnek bizonyult a meglévő vízmennyiség: így újabb kutat kellett fúrni.

Forrás: Dreamstime

Már az első fúrásnál látható volt, milyen tiszta a víz

– emlékezik vissza Balogh Levente tulajdonos, ügyvezető. A gyümölcslevek helyett azóta a 206 méter mélyről feltörő vizet palackozzák az üzemben. Az igazi áttörést 2004 hozta, amikor egy teljesen ismeretlen kis cégként, lekörözve a legnagyobb márkákat, Párizsban elnyerte a Legjobb Külföldi Szénsavmentes Ásványvíz díját. „Ekkor még csak 0,2 százalék volt a hazai piaci részesedésünk, 20 millió liter éves kapacitás mellett – meséli Balogh Levente –, mára pedig már piacvezetők lettünk.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.