Az ok, amiért le kell hajtani a karfát a repülőgépen

repülő repülőgép
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A meglepő ok, amiért a karfákat le kell hajtani a felszállás és a leszállás során a repülőn.

Sokaknak ellentmondásos, hogy miért kell lehajtani a karfákat a repülőgépen, le- és felszállás közben, hiszen sokkal nehezebb így kilépni az üléseinkből. Főleg akkor, ha valami történne. Ám valójában sokkal biztonságosabb, ha a szabályoknak megfelelően lent tartjuk őket. De miért is?

Nos, a karfák súlyos sérüléseket is okozhatnak egy kényszerleszállás alatt, amennyiben nem hajtjuk le őket. Egyszerű fizika, hiszen ha a kartámasz már le van hajtva, kevesebb az esély, hogy sérülést okozzon. Ha a repülőgép hajtóműi hirtelen megállnak, és előtte a gép 250-290 km/h-val haladt, akkor a nem lehajtott kartámasz ezzel a sebességgel zuhanna előre az utas oldalánál. Így bár logikusnak tűnik, hogy a kartámasz legyen felhajtva, így könnyítve egy esetleges evakuálást, igazából, ha nem hatjuk le, olyan sérülést is okozhat, aminek következtében az utas korlátozva lesz a mozgásban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.