Megvan az 50 ezer like a BGE-s hallgatóknak - Így reagált az egyetem

2016.11.05. 17:46

Ahogy megírtuk, komoly közösségi küldetésért kampányolnak a BGE diákjai, 50 ezer lájkért cserébe nem kell vizsgázniuk. A hír kapcsán az intérmény sajtóközleményt adott ki. 

 A Budapesti Gazdasági Egyetem egyik pénzügy és számvitel szakos hallgatója csütörtökön 10 óra 20 perckor posztolt egy bejegyzést Facebookon. Ebben arra kérte ismerőseit, lájkolják a bejegyzését, hiszen ha csoporttársaival eléri az 50 000-es határt, megajánlott jegyet kaphatnak, így egy vizsgával kevesebb teher nyomja majd a vállukat. A bejegyzés futótűzként terjedt az interneten, másnap késő délutánra a hallgató bejegyzését már közel 52 000-en lájkolták.

Forrás: BGE

A BGE hallgatói a Marketing alapjai tárgy keretében ebben a félévben először kaptak lehetőséget arra, hogy a közösségi médiában kivitelezett kampánnyal megajánlott jegyet szerezhessenek. A rendkívül sikeresnek bizonyult aktivitás azonban nem jelenti automatikusan a tárgy teljesítését. A kampányban részt vevő hallgatók a pozitív és negatív tapasztalataikról, a szakmai következtetéseikről esettanulmányt állítanak össze, amelyet prezentálnak is az adott kurzuson. A témáról készített tudományos dolgozattal a soron következő Tudományos Diákköri Konferencián is terveznek indulni, így használva fel a konkrét történetet egy tudományos munka alapjául.

„A Budapesti Gazdasági Egyetem mindig is híres volt gyakorlati szemléletű oktatásáról. Minden vállalat és vállalkozó pontosan tudja, hogy a közösségi médiában széles tömegeket érintő, aktivitásra ösztönző tartalmat előállítani, azt a megfelelő időben megosztani, és a terjedést támogatni nem könnyű feladat. Épp az elmúlt napokban kibontakozott vita is hozzájárult ahhoz, hogy a hallgatók számos tapasztalatot szerezzenek. Gondoljunk csak a pozitív, negatív hozzászólások, vagy az általában minden bejegyzés alatt megjelenő „trollok" kezelésére. A gyakorlati tapasztalatok tudományos igényű feldolgozásához pedig minden, a félév során tanult ismeretüket fel kell majd használniuk, így biztos vagyok benne, hogy a hallgatók reális érdemjeggyel zárják majd a félévet. Különösen, hogy a kampányban érintett hallgatóink korábban kitűnően teljesítettek. Ugyanakkor az esetből mi is tanultunk, és a jövőben a feladatok kiadásakor és kommunikálásakor érdemes körültekintőbben eljárnunk" - mondta el Prof. Dr. Heidrich Balázs, a BGE rektora.

marketingvizsgalájkBGE