Digitális influenszereké a jövő: nem emberek reklámozzák a termékeket

ember digitális influenszer reklám
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az ismert emberek és Instagram-sztárok elkezdhetik félteni a munkájukat, ugyanis már nem menő hús-vér embereket alkalmazni: egyre népszerűbbek a digitális véleményvezérek!

Az ifluenszerek vagyis véleményvezérek rengeteg követőjüknek mutatják be fényűző életüket, többnyire jó sok termékelhelyezéssel és fizetett szponzorációval. A sok rajongójuk miatt rengeteg kampányban és reklámban vesznek részt, feladatuk általában a termékek népszerűsítése, amiért cserébe pénzt és ajándékokat kapnak. A hús-vér emberek helyét azonban kezdik átvenni a digitálisan megalkotott lányok! Egyre több van belőlük, és a követőiket egyáltalán nem zavarja, hogy nem valós személyek promotálják a termékeket.

A felvállaltan virtuális modell, Shudu az egyik legnagyobb márkának az arca lett például, a francia Balmain előtte olyan sztárokat alkalmazott, mint Gigi Hadid és Kendall Jenner. Az azonban, hogy nem létező személy nem derült ki rögtön, ám az igazság nem okozott túl nagy botrányt sem:

Cameron-James Wilson CGI-mester alkotta meg Shudut,

aki minden kérdésre szívesen válaszolt. Nem ő azonban az egyetlen olyan influenszer, aki igazából nem is létezik – írja a 444. Másik két robotról is lehullt a lepel az elmúlt időben. Az egyikük Lil Miquela, akinek sokáig sikerült elhitetnie követőivel, hogy valamennyire valóságos.

Őt egy Bermuda nevű Instagram-felhasználó buktatta le, akiről szintén kiderült, hogy robot. Később pedig az is, hogy mindkettőjüket egy startup vállalkozás, a Brud hozta létre, és a lebukós botrányt is ők irányították.

Számításaik bejöttek, ugyanis egyik virtuális modellnek sem lett kevesebb követője az eset után, bár

Lil a legsikeresebb mindközül: ő 1,4 millió követővel büszkélkedhet,

míg Shudu és Bermuda 100 ezer környékivel. A követőiket pedig egyáltalán nem zavarja, hogy úgy reklámoznak például szépségápolási termékeket, hogy azt nyilvánvalósan nem próbálhatták ki, rájuk pedig a törvények sem vonatkoznak: nem kell feltüntetniük a szponzorált tartalmat, hiszen ők nem emberek. Ennél fogva pedig nem is hisztiznek, nem fáradnak el és nem panaszkodnak: ez is az előnye a digitális véleményvezéreknek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.