Étkezz okosan - így csökkentsd a koleszterinszintedet!

2014.02.03. 23:40

Ha az egészséges étkezésen és a rendszeres mozgáson kívül fontos számodra, hogy csökkentsd a koleszterinszintedet, akkor gyógyszerek helyett választhatsz természetesebb módszereket is. Lássuk, melyek azok, amik tényleg hatékonyak.

Zab

A koleszterinszint csökkentésének első lépése lehet az, hogy reggelire elfogyasztasz egy tányér zabkását, vagy zab alapú gabonapelyhet. Ezzel körülbelül két gramm oldható rostot viszel be a szervezetedbe.

Forrás: Thinkstock

Árpa és más teljes kiőrlésű gabonák

A zabkorpához és a zabhoz hasonlóan az árpa és más teljes kiőrlésű gabonafélék is segítenek a szívbetegség kockázatának csökkentésében a bennük rejlő nagy mennyiségű oldható rostanyagnak köszönhetően.

Babfélék

A babfélék is nagy mennyiségű oldható rostot tartalmaznak, és mivel a szervezet csak hosszú idő alatt képes megemészteni ezeket, fogyasztásuk után tovább tapasztalhatod a telítettség érzését. Ez az élelmiszercsoport ezért is nagyon hasznos a fogyókúrázók számára.

Padlizsán

Ez az alacsony kalóriatartalmú zöldségféle kiváló forrása az oldható rostoknak, és komoly szerepet játszik a koleszterinszint csökkentésében. 

Diófélék

Számos kutatás bizonyítja, hogy a diófélék fogyasztása jót tesz a szívnek. Napi hatvan gramm dióféle beiktatása az étrendbe körülbelül 7 százalékkal csökkenti a koleszterinszintet.

Növényi olajok

Azzal is elősegítheted a rossz koleszterin szintjének csökkentését, ha zsír és vaj helyett növényi olajokkal, például sáfrányos szekliceolajjal, napraforgóolajjal vagy repceolajjal főzöl.

Olajos halak

A heti két-háromszori halfogyasztás az omega 3 zsírsavnak köszönhetően nagyon pozitívan hat a magas koleszterinszintre.

Forrás: Thinkstock

Szőlő, alma, eper és citrusfélék

Ezek a gyümölcsök az oldható rostok egyik fajtája, az LDL koleszterin szintjét csökkentő pektint nagy mennyiségben tartalmazzák.

Szója

A szójabab és az ebből készült élelmiszerek fogyasztása jelentősen csökkenti a koleszterinszintet. 

Telített zsírok

A vörös húsokban, tejben és más tejtermékekben, valamint a kókusz- és pálmaolajban lévő telített zsírok közvetlenül növelik az LDL koleszterin szintjét. Az LDL szint csökkentésének egyik lehetséges módja a telített zsírok fogyasztásának korlátozása. Próbáljuk felcserélni a vörös húsokat más húsokra, a teljes tejet zsírszegény tejre, a vajat olívaolajra vagy növényi olajos margarinra, és az olajban sült halat vagy csirkét sütőben sültre.

 

koleszterincsökkentőkoleszterinkoleszterinszint