3 egyszerű szendvicskrém a tökéletes hétvégi reggeliért

2016.02.06. 18:37

Öt nap korán kelés és rohanás után a hétvége végre a pihenésé és persze a kiadós reggeliké. A „gyorsan bekapok két falatot” helyett itt az idő lassítani és a reggelinek is megadni a módját. Íme, 3 egyszerű és egészséges szendvicskrém, amihez már csak egy finom bagettet kell beszerezni, hogy tökéletesen induljon a nap.

Vöröslencsekrém  

A vöröslencsét mosd meg, majd tedd annyi vízbe, amennyi ellepi. Tegyél hozzá babérlevelet, és sózd meg. Főzd addig, amíg el nem fő a leve. Amikor elveszti a színét, és puha lesz, vedd le a gázról, és turmixold össze. Borssal, korianderrel, őrölt köménnyel és fokhagymával ízesítsd! A legjobb, ha közben kóstolgatod, így biztosan tökéletesek lesznek az arányok. Ha nem elég sós, azt is pótold. A krémet kend a bagettre, majd csírával díszítsd.

Forrás: Thinkstock
A vöröslencse kiváló fehérjeforrás és egy igazi energiabomba, amiért különösen ajánlott reggelikhez. Folsav, omega-3 és omega-6 zsírsavak is megtalálhatók benne. Magas a vas- és magnéziumtartalma, és triptofánt is tartalmaz, ami jó hatású a depresszió elleni kezelésben. Az immunerősítő hatása mellett segíti az emésztést is.

Padlizsánkrém  

A padlizsánt félbevágva és a húsát bevagdosva tedd be a sütőbe. Ezt az első lépést egyébként előző nap is megcsinálhatod, így reggel már a kész alapanyag vár rád a konyhában. A sült padlizsán húsát kanalazd egy tálba. Ha igazán krémes textúrát szeretnél, turmixold át. Apróra vágott lilahagymával, egy kevés fokhagymával, majonézzel és sóval, borssal ízesítsd. Tálalásnál egy kis parmezánnal még jobban megbolondíthatod. 

Forrás: Thinkstock
A padlizsán kalóriatartalma nagyon alacsony, de a tápanyagtartalma korántsem: C-vitaminban, folsavban igen gazdag, emellett kálium-, foszfor-, magnézium- és kalciumforrás. Nagyon jót tesz a gyomornak és az emésztőszerveknek.

Avokádókrém  

Az avokádókrém készítése tulajdonképpen a vásárlásnál kezdődik. Ha pénteken mész bevásárolni, mindenképpen puha avokádót válassz, azzal lehet jól dolgozni. Vágd félbe, és kanalazd ki a belsejét. Ha valóban puha, villával könnyedén összenyomhatod. A só, a citromlé és a fokhagyma elmaradhatatlan hozzávalói az avokádónak, de szárított paradicsomot is tehetsz bele. A bagettre kenve olívabogyóval vagy kapribogyóval díszítheted. 

Forrás: Thinkstock
Az avokadónak igen magas a C-vitamin- és E-vitamin-tartalma, ezért remek immunerősítő és antioxidáns. Telítetlen zsírokat tartalmaz, ezért csökkenti a koleszterinszintet. Az összes gyümölcs közül az avokádónak a legmagasabb a magnézium-, folsav- és K-vitamin-tartalma.
reggelipadlizsánhétvégeavokádóvöröslencse