Mentális tréning - így állítsd át az agyad, ha fogyni szeretnél

2017.04.20. 21:51

Nagyon fontos, hogy a fogyásnak, életmódváltásnak úgy kezdj neki, hogy mentálisan abszolút topon vagy. Vagyis tudod, hogy mit szeretnél, miben kell változnod, és nagyon komoly elhatározással vágsz bele. 

1. Ne törődj mások véleményével 

Senkivel ne foglalkozz, aki pesszimista, aki nem hisz benned. A legjobb, ha ezeket az embereket nagy ívben el is kerülöd, mert rossz hatással lesznek rád és a motivációdra, hacsak nem tartozol a „csakazértis” típusba. Neked mindennél jobban arra kell koncentrálnod, hogy mit szeretnél elérni, és arra, hogy igenis képes vagy rá. Minden, ami téged ebben negatív irányba befolyásol, azt zárd ki! 

Mindennél jobban arra kell koncentrálnod, hogy mit szeretnél elérni

Forrás: Thinkstock

2. A motiváció mindenekelőtt 

Miért fontos számodra a fogyás? Miért fontos számodra az életmódváltás? Miben és miért szeretnél megváltozni? Soha ne feledd, hogy miért akarsz változtatni az életeden! Minél jobban erősítsd meg a motivációdat, mert ez adja a hitet, hogy képes vagy megcsinálni, és ez adja hozzá az erőt is, hogy valóban megcsináld. 

A motiváció megtartásának öt lépése
A siker alapja a motiváció. A motiváció azt jelenti, hogy mindig a szemed előtt lebeg a cél. Tudod, hogy miért kezdtél bele a fogyásba, a diétába, a testmozgásba, és tudod, hogy mi a végső célod mindezzel. Motiváció nélkül nincs győzelem!

3. Lásd magad előtt a célt 

Reggel és este ülj le, és gondolj arra, hogy mi a végső célod. Most ne az utat nézd, hanem a vágyott eredményt. Képzeld el magad, hogy mennyivel jobb alakod lesz, mennyivel egészségesebb és mosolygósabb leszel, amikor sikerül lefogynod. Hidd el, sokat segít, ha érzelmekkel átitatva tudatosítod magadban, hogy mi a végső célod, hogyan fog megváltozni az életed és te saját magad.

Reggel és este ülj le, és gondolj arra, hogy mi a végső célod

Forrás: Thinkstock

4. Az apró lépések is fontosak 

A végső cél persze mindig lebegjen a szemed előtt, de ne feledd, haladni lépésről lépésre kell. Tudd, hogy a változás nem egyik napról a másikra történik, így ezt ne is várd magadtól. A fő cél mellett gondold át azt is, hogy hétről jétre, hónapról hónapra mit szeretnél elérni, és örülj, ha ezeket sikerült teljesítened. Legyél magadra büszke, élvezd az apró változásokat, amelyek elvezetnek a célig. 

5. Meríts erőt a sorstársakból 

Sokan az ördögtől valónak gondolják a közösségi oldalakat, mint a Facebook vagy az Instagram, pedig okosan használva kiaknázhatjuk az előnyeiket. A Facebookon például rengeteg olyan csoport van, ahol hozzád hasonlókkal tudsz beszélgetni a nehézségekről és a sikereitekről. Az Instagramon pedig sok motivációt tudsz gyűjteni. 

Meríts erőt a sorstársakból

Forrás: Thinkstock
Őket kövesd az Instagramon, ha extra motivációra lenne szükséged

Forrás: instagram.com/fit.love.reka
Miért imádjuk az Instagramot? Például azért, mert motivációból ott soha nincs hiány. Ha az életmódváltás nehézségeit éled, akkor ideje követned azokat a hétköznapi embereket, vagy éppen sportolókat, akik a kitartás terén mindenkit felülmúlnak. Mutatjuk is a kedvenceinket!
Most vagy soha! Így kezdj neki a fogyókúrának
Az első napsugarak nemcsak a tavasz kezdetét jelzik, hanem azt is, hogy hamarosan lekerülnek rólunk a télikabátok, sőt, a dzsekik és pulóverek is, a hosszúnadrágokat leváltják a rövidnacik, a szoknyák, és hamarosan előkerülnek a bikinik is. Így az eddig két-három réteg ruha alatt rejtegetett felesleget villámtempóban próbáljuk leadni. De mégis hogyan legyünk igazán hatékonyak? Így vágj bele a fogyókúrába!
fogyáséletmódváltás