Hihetetlen, de ezek az ételek több fehérjét tartalmaznak, mint a tojás

2018.09.26. 11:00

A tojás rendkívül népszerű fehérjeforrás, és számos verzióban építhető be a napi étkezésbe: főtt, sült, lágy formáját a legkülönfélébb ételekhez adhatjuk hozzá. Egy 50-54 grammos átlagos méretű tojás 75-80 kalóriát, 6 gramm fehérjét és 13 esszenciális vitamint, valamint ásványi anyagot tartalmaz. Azonban a szakértők csupán napi két darab tojás fogyasztását javasolják. Mit együnk tehát, ha fontos számunkra a magas fehérjebevitel? Mutatjuk!

Ételek, melyekben több a fehérje, mint a tojásban

 Zöld szójabab    

Fél pohárban 9 gramm fehérje és kb. 100 kalória található, emellett pedig rost, kálium és A-vitamin is.

Fél pohár zöld szójabab 9 gramm fehérjét tartalmazForrás: Shutterstock

Túró

Sokan csupán a palacsintában fogyasztják, pedig fél csésze kb. 12 gramm fehérjét tartalmaz, mindössze 100 kalóriáért cserébe.

Csirkemell

Egy női tenyérnyi (90-100 gramm) csirkemell hozzávetőleg 23 gramm fehérjét tartalmaz, ráadásul sovány hús, így zsírtartalma mindössze 2,6 gramm.

100 gramm csirkemellben 23 gramm fehérje vanForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
6 fehérjeforrás vegáknak: hús nélkül, egészségesen
Sokféle tévhittel kell szembenézniük a növényi alapú étkezés híveinek, többek között azzal, hogy a szervezetük nem jut elég fehérjéhez. Valójában sok olyan növényi alapú élelmiszer van, ami gazdag egészséges fehérjében, és könnyedén bevihető vele a napi szükséglet. Olvasd tovább!

Fekete bab  

Kiváló vegetáriánusok és vegánok számára is, mivel fél pohár fekete babban 7 gramm fehérje, 2 milligramm vas és csupán 100 kalória van.

Görög joghurt  

Igazán finom nasi, még a diétázóknak is, nem mellesleg pedig döbbenetesen sok fehérjét rejt magában: egy csésze, 150 kalóriás görög joghurtban 20 gramm fehérje van.

Egy csésze görög joghurt 20 gramm fehérjét tartalmazForrás: Shutterstock

Tonhal

A nyers vörös tonhal egy szelete (kb. 85 gramm) szelént, magnéziumot és Omega 3 zsírsavakat is tartalmat, de ami számunkra most fontos, az a benne lévő 20 gramm fehérje.

Pulykamell

Kevésbé kedvelt, mint a csirkemell, pedig egy hasonló szelet 25 gramm fehérjét tartalmaz.

Érdemes tehát megfontolnod, hogy a fent említetteket is beépítsd az étrendedbe.

 

zöldségtojásfehérjeételétrendhús