2024. máj. 9., csütörtök Alberta, Benigna, Domokos, Fehérke, Hófehérke

Szakértő árulja el, mikor és milyen gyakran kell levágatni a hajunkat

hajvágás
Shutterstock - Basyn
hajvágás tanács fodrász
A haj rendszeres nyírása vagy vágása számos előnnyel jár. Javíthatja a hajnövekedést, vastagíthatja a hajszálakat, megakadályozhatja a haj túlzott kiszáradását vagy letörését, és megőrzi a egészségét.

Nincs mindenkire alkalmazható, egységes válasz, ha a kérdés az: „milyen gyakran vágassam le a hajam?” Valójában a hajtípusodtól és a hajad speciális szükségleteiől függ. „Minden relatív” – mondja Irinel de León szakértő, aki több híresség fodrásza.

A szakértő szerint az erős szálú hajat nem kell gyakran vágni
Forrás: Forrás: Shutterstock

De León szerint a vágás szükségességére utaló jelek közé tartozik a fakónak tűnő, könnyen gubancolódó vagy súlyosan károsodott haj.

 

A szakértő szerint hajhossz alapján a következő esetekben van szükség vágásra

 

Rövid haj

„A rövid haj hosszának, formájának köszönhetően egy kicsit több karbantartást igényel” – mondja De León, aki szerint legalább hathetente fodrászhoz kellene mennie.

Félhosszú haj

Hajnövekedéstől és hajszerkezettől is függ, de a szakértő szerint, annak, aki meg akarja őrizni a kialakított a hosszúságot, és szeretné, hogy egészséges maradjon a haja, 6-12 hetente vágatnia kell. 

Hosszú haj

Aki hajlamos a töredezett hajra vagy már látja, hogy törik a haja, az nyolc-tízhetente menjen el fodrászhoz. Ám akinek a haja egészséges és erős, annak elég 10-12 hetente vágatnia.

Mikor kell vágni a haj típusa és szerkezete alapján?

Hosszú, vékonyszálú haj esetén 8-12 hetente javasolt a hajvágás, míg az erős szálú hajat nem kell gyakran vágni, kivéve, ha szőkített frizurát hord valaki. A hőkezelés miatt ugyanis töredezhetnek a hajvégek, ezért ebben az esetben nyolc-tizenkét hét a megfelelő idő két hajváság között. A göndör hajúaknak azt javasolja a szakember, négyhetente menjenek fodrászhoz —  írja a Vogue.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.