Kajla, a mesebeli vizsla népszerűsíti a hazai turizmust

PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Idén is keresett a „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű program, amely a kisiskolások belföldi utazási aktivitását szorgalmazza.   A tavaly nyáron útjára indított kampány célja, hogy a lehető legtöbb általános iskolás tanuló megismerje és családjával beutazza Magyarországot. Július 22-től új elemmel bővült a program: a Kajla körök középpontjában tematikus tanösvények, körtúrák, családbarát kirándulóhelyek állnak, melyek kisgyermekkel is könnyen bejárhatók. A kampány azon túl, hogy a környezettudatos természetjárást népszerűsíti, a hazai turizmus élénkítését szolgálja.
Forrás: TMÜ

Tavasszal, a világjárványra tekintettel, a digitális oktatás nyújtotta keretekhez és az új lehetőségekhez alkalmazkodva jött létre az élményalapú tanulási platform, amely az egyik legmodernebb eszköz lehet a pedagógusok kezében. A felület játékait a tanárok néhány kattintással testre szabhatják és kiküldhetik diákjaiknak, akik a nyári szünet közeledtével újra keresni kezdték a tavalyi évben megszeretett mesefigurát, Kajlát, az országjáró vizslát. A Magyar Turisztikai Ügynökség, az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ és további oktatási és digitális szakemberek együttműködéseképp egy olyan, ingyenesen használható innovatív eszköz jött ily módon létre, melynek szerves része a tehetségfejlődés követése és a diákok ösztönzése saját hibáik javítására.

A népszerű kampány idén számos újdonsággal, játékkal bővült; a legújabb elemként elindult Kajla körök központjában családbarát kirándulóhelyek, tanösvények állnak, amelyek a túra élménye mellett a gyermekek számára egyéb érdekességeket is nyújtanak, mint az erdei játszótér, az erdei vasút, vagy a vadaspark. A kampány 20 körrel indult el, amelyek később folyamatosan bővülnek majd. A tanösvényeken a pecsétek mellett a gyerekek Kajla karikákat is gyűjthetnek – 3 ezüstöt egy arany karikára válthatnak majd. A Kajla körökről bővebben itt és a túraútvonalak helyszínein található kiadványokban olvashatnak az érdeklődők. A gyerekek mindemellett a „Hol vagy, Kajla?” mobilalkalmazásban is ismerkedhetnek az új játékkal.

„A turizmus újraindult, az ágazat életben maradt, de sikerre vinni csak együtt lesznek képesek a szereplők. Ehhez van szükség olyan kezdeményezésekre, mint a Kajla program, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások utazásaik során játékos formában még jobban megismerjék hazánk történelmi, természeti, kulturális értékeit és csodáit, és szüleikkel együtt minél gyakrabban keljenek útra.” – mondta el a Kajla köröket bemutató sajtótájékoztatón Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő. Idén minden kisiskolás év végi bizonyítványa mellé Kajla útlevelet kapott ajándékba, melybe pecsétet gyűjthet, illetve az együttműködő partnereknél további kedvezményeket is igénybe vehet. A program keretében 2020. július 1. és augusztus 31. között a gyerekek tavalyi Kajla útlevelükkel idén is díjmentesen utazhatnak a MÁV-START Zrt., a GYSEV Zrt. belföldi járatain, a BAHART és MAHART egyes útvonalain, továbbá több helyen kaphatnak Kajla képeslapot, amit a Posta díjmentesen kézbesít számukra. Az új tanévben minden elsős tanuló megkapja majd a várva várt útlevelet, abban a reményben, hogy ők is kedvet kapnak hazánk felfedezéséhez.

Június 15-én, az utolsó tanítási napon indult el a „Kajla makett”, melyben az ország teljes területéről 20 nevezetesség makettjét építhetik meg a diákok, de arra is lehetőségük van, hogy egy saját készítésű környezetet mögé téve küldhessék be az erről készített fotót. A játékban a családok díjmentesen igényelhetnek egy-egy makettcsomagot, mely olyan kártyákat tartalmaz, amelyekből 3D-ben összeállítható, „felépíthető” egy-egy kiemelt hazai nevezetesség, mint az Egri Vár, az Aggteleki Cseppkőbarlang, a balatonboglári gömbkilátó, a siklósi vár, az esztergomi bazilika, a visegrádi Salamon-torony, vagy akár a tihanyi apátság is. Ez idáig mintegy 5000 makett került kiosztásra.

A „Hol vagy, Kajla?” program keretein belül idén összesen 262 állomáson gyűjthetnek pecséteket a gyerekek és országszerte közel 150 ponton számíthatnak különféle kedvezményekre is. Jelenleg csaknem félmillió útlevél van forgalomban, és 50 000 Kajla kör kiadvány érhető el hazánkban. A kampány népszerűségét mutatja, hogy a MÁV járatait idén már több mint 10 000, a MAHART és a BAHART hajóit pedig összesen csaknem 1000 gyerek vette igénybe a program nyújtotta kedvezménnyel.

A kampányhoz szorosan kapcsolódik egy családi kvízjáték, amely egy több fordulós online bajnokság, ami némiképp az említett makett-kampány folytatása is. A cél, hogy a Kajla-körök indulása mellett, a kampány azok számára is élményt nyújtson, akik most esetleg nem tehetik meg, hogy kiránduljanak, de a virtuális utazás, honismereti játék meghozza a kedvet egy későbbi utazáshoz. A meglepetéseknek ezzel nincs vége erre az évre, a szervezők tervei szerint hamarosan a hazai éttermekben is találkozhatnak a gyerekek Kajlával, ahol a várakozást a programhoz szorosan kapcsolódó kvízek teszik majd élvezetesebbé interaktív tányéralátétek formájában.

Forrás: TMÜ

A cikk támogatója a családi kirándulások szakértője, Kajla és a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.