Csak álom a téli motorozás?

Forrás: pixabay -
PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Lassan eltűnnek a motorosok az utakról, nem csoda, hisz itt az ősz, hamarosan beköszönt a tél, jön a jeges-havas, csúszós út, a kemény mínuszok. Ilyenkor az embernek még a meleg lakásból sem sok kedve van kilépni, nemhogy motorra ülni. Azonban nem mindenki gondolkodik így, sokan vágynak arra, hogy télen is motorozzanak és bár vannak ugyan már téli motorgumik is, a téli motorozástól óva intenek a szakemberek. Ennek pedig több oka is van.

Az első ok a motorgumi. A gumik télen ugyanis merevebbé válnak, elveszítik rugalmasságukat, ezáltal a tapadásuk is csökken. Vannak olyanok, akik a hideg beálltával leeresztik a gumit, hogy az alacsonyabb nyomás miatt nagyobb felületen érintkezzen az aszfalttal, ezáltal ne veszítsen a tapadásából, de ez hosszú távon nem megoldás. A gumi nem csak hogy nem tapad, de bizony még károkat is szenvedhet, ha a nagy hidegben használjuk.

Azonban nem csak a gumi nincs optimalizálva a télre, hanem maga az ember sem. Míg az autónkat jól felfűthetjük, ha a nagy mínuszokban indulunk útnak, a motoron csak annyit tehet a motoros, hogy felöltözik. Nagyon felöltözik, azonban még ez sem garancia arra, hogy nem fázik meg. A hőérzetet nagyon sok minden befolyásolja, a kemény mínuszokban töltött órák pedig akár végtagfagyással is járhatnak. Nem beszélve arról, hogy a sok réteg alatt akár meg is izzadhat a test, ami egy jó kis megfázás alapja is lehet. A téli motorozás tehát több szempontból sem ajánlott, úgyhogy nem marad más hátra, mint eltenni a motorokat.

Forrás: pixabay

Gumi, akkumulátor, olaj

Ideális esetben a motor egy fűtött, páramentes helyen tölti a telet. Ha nincs garázsunk, vagy erre alkalmas tárolónk, akkor érdemes szétnézni, körbekérdezni a környéken, hátha van olyan cég, ami vállal ilyesmit. Ha ez megvan, akkor a következő lépés a motor alapos tisztítása és szárítása. Ez nagyon fontos, nem csak azért, hogy tavasszal tiszta motort vehessünk elő a garázsból, hanem több más szempontból is. A vizes, nedves részek elrozsdásodhatnak, ez pedig árt a motornak, míg egy száraz, tiszta motor állapota nem romlik akkor sem, ha hónapokig egy helyben áll.

Míg az autógumik tárolásáról sokat olvasunk, hallunk, addig a motorgumik kicsit háttérbe szorultak. Hisz az természetes, hogy a motoron maradnak, de sokan nem gondolnak bele, hogy mivel is járhat ez. Deformációval. Ha egy motor az oldalsztenderen áll hónapokig, akkor a gumi bizony eldeformálódhat, ami akár idő előtti cseréhez is vezethet. Jobb tehát, ha a középállványra állítjuk a motort, már ha van, és így tároljuk, egyébként pedig nem árt egy első-hátsó emelő, így a gumik a levegőben lesznek, nem éri őket egyik oldalról sem nyomás. Így nem csökken az élettartamuk. Azt pedig egyértelműen érdemes még a téli pihenő előtt megnézni, hogy a gumival elkezdhető-e a következő szezon, ha nem, akkor a motortire.hu kínálatából lehet szemezgetni. Érdemes megnézni tehát a gumikat, mert jobb most, mint tavasszal szembesülni azzal, hogy új gumik kellenek a motorra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.