Ezekben az üzletekben kaphatók a legegészségtelenebb ételek

Forrás: Thinkstock -
vásárlás élelmiszer
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A legújabb kutatás szerint az amerikaiak az elfogyasztott egészségtelen élelmiszerek nagy részét a vegyesboltokban és áruházakban szerzik be.

Az eredmény megkérdőjelezi az „élelmiszer sivatag" elnevezésű korábbi elméletet, mely szerint az embereket az elhízás nagyobb kockázatának teszi ki az, ha olyan környéken élnek, ahol nem találhatók ilyen üzletek, ezért korlátozott mértékben férhetnek hozzá egészséges élelmiszerekhez.

Forrás: Thinkstock

„A cukorral édesített italok több mint felét, és az egészségtelen élelmiszerek kétharmadát szupermarketekben és vegyesboltokban vásárolják meg az emberek" – számolt be a European Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóirat augusztus 10-i számában megjelent kutatás vezetője, Ruopeng An, az Illinois-i Egyetem munkatársa. „Ezeknek a termékeknek az áruházi vásárlásai kettő-négyszer olyan mennyiségűek, mint az összes többi forrásból, köztük a gyorséttermekből, az automatákból és egyéb helyekről származó beszerzés együttvéve".

A kutatók több mint 4200 felnőttől származó adatokat vizsgáltak meg 2011. és 2012. között. Kiderült, hogy egy adott napon a felnőttek 46 százaléka ivott cukorral ízesített italokat, és közel 89 százaléka fogyasztott egészségtelen élelmiszereket, például süteményeket, fagylaltot, péksüteményeket, tortákat, pattogatott kukoricát és cukorkát. A cukrozott italok egy személy étrendjéből átlagosan 213, az egészségtelen élelmiszerek pedig 439 kalóriát tettek ki.

„Az igaz, hogy a szupermarketekben nagyobb az egészséges élelmiszerek választéka, de nem lehetünk naivak, és nem szabad azt gondolnunk, hogy az emberek csak egészséges ételeket vásárolnak az áruházakban" – magyarázta An.

A több zöldség és gyümölcs fogyasztása javítja ugyan az étrendünket, de csak akkor előzi meg a hízást, ha az egészségtelen élelmiszereket egészségesekkel váltjuk fel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.