Azt tudjuk, hogy életünk egyharmadát alvással töltjük. Ez a tevékenység ugyanúgy elengedhetetlen, mint az evés, ivás, lélegzés. Azzal is tisztában vagyunk, hogy alvás után energikusabbak vagyunk és a hangulatunkat is befolyásolja a pihenés mennyisége. De vajon mennyi a normális alvásmennyiség?

Korábbi, Mit csinál az agyad, amíg alszol? című cikkünkben írtunk arról, hogy kutatások már bebizonyították, életünk kritikus pontja bizony az alvás. Amíg ugyanis alszunk, az agyunk minden, csak nem inaktív, mivel az agy neuronjai ugyanúgy működésben vannak, mint az ébrenlét alatt.

Forrás: Thinkstock

Nagyjából mindenki tisztában van vele, mekkora a normális alvásigénye. Ha azonban hirtelen drasztikusan megnő vagy csökken ez a mennyiség, el kell kezdeni gyanakodni.

Szívderítő oldalára is érkezett ezzel kapcsolatos kérdés.

"Úgy érzem, túl sokart alszom mostanában. Ez baj lehet? Alapvetően jólesik az alvás, de 10-12 óra mindennap nem sok?"

A Szívderítő szakértője, dr. Molnár Dóra kardiológus válaszolt a felmerülő kérdésre:

"A sok alvás hátterében - különösen, ha eddig beérte kevesebbel is - többféle egészségügyi probléma is állhat. Ilyen például a vérszegénység, a szívbetegség, vagy éppen a pajzsmirigybetegség. Ezért keresse fel háziorvosát a vizsgálatok megszervezése céljából!"

Az alváshiány tönkreteheti az életed
A kialvatlanság nemcsak kellemetlen, de az életminőségedre is rányomja a bélyegét. Sőt, végső soron azt is befolyásolja, hogy hány évig fogsz élni. Írásunkat a témában itt érheted el.